سه شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۸:۳۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۶۸۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

ذخیره سازی میوه برای شب عید/ واردات نارنگی آزاد می شود

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها واردات موز آزاد است گفت: مجوز واردات نارنگی پاکستان نیز برای شب عید صادر می شود.

حسین مهاجران افزود: عمده موزهای وارداتی از کشورهای آفریقایی وارد می شوند و در حال حاضر قیمت این میوه بین 2400 تا 2700 تومان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق تأمین کننده میوه های شب عید (اتحادیه باغ داران مازندران) ذخیره سازی این میوه ها را انجام می دهد گفت: اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار و سازمان میادین توزیع این میوه ها را به دو صورت عمده و خرده فروشی برعهده دارند.

مهاجران با بیان این مطلب که عمل ذخیره سازی میوه ها دو پیامد مثبت در پی داشته است ادامه داد:‌ در حال حاضر پرتقال تامسون و سیب باکیفیت در سراسر کشور با یک قیمت توزیع می شود، این در حالی است که در گذشته بیشتر میوه های درجه 2 و 3 در شهرهای کوچک و روستاها عرضه می شود.

وی افزود: همچنین با ذخیره سازی میوه ها مشکلات باغ دارانی که میوه هایشان روی درخت می ماند حل شده است.

مهاجران با اشاره به اینکه پرتقال و سیب میوه های اصلی ذخیره شده برای شب عید هستند گفت: در این زمینه بخش خصوصی ذخیره موز را انجام می دهد و واردات نارنگی پاکستان هم برای شب عید آزاد می شود.

وی افزود: طی 7 سال اخیر قیمت سیب و پرتقال بخش خصوصی در طول 4 ماه پایانی سال ثابت و کیلویی 1500 تومان بوده است که این موضوع نشان دهنده کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان از بازار میوه شب عید است.

مهاجران همچنین با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو پرتقال حدود 900 تومان است ادامه داد: احتمال دارد این قیمت مقداری کم و زیاد شود اما با بحران افزایش دو برابری قیمت ها روبرو نخواهیم بود.

(سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱) ۱۸:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها