سه شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۰
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۳۶۷۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم ‌سازی رازی خبر داد:

راه‌اندازی خط تولید تخم‌مرغ SPF

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از راه‌اندازی خط تولید تخم‌مرغ SPF در کشور تا پایان امسال خبر داد.

دکتر فامیل قدکچی در خصوص طرح‌های کلان منعقد شده بین وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت موسسه گفت: طرح کلان تولید و کسب دانش فنی تخم مرغ SPF به عنوان یکی دیگر از طرح‌های کلان ملی فناوری در حال اجرا توسط موسسه رازی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. دانش فنی تولید این نوع تخم مرغ به دست آمده است که امیدواریم تا پایان سال موفق به راه‌اندازی خط تولید آن شویم.

تخم‌مرغ SPF ماده اولیه و زیرساخت تولید اکثر واکسن‌ها و وسیله‌ای برای تکثیر سلول در فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی است که در حال حاضر برای واردات آن مقادیر بسیاری ارز از کشور خارج می‌شود.

عرضه واکسن گامبورو در آینده نزدیک

وی افزود: طرح کلان ملی فناوری «تولید واکسن گامبورو» با اتکاء به دانش فنی محققان موسسه پایان یافته و واکسن تولیدی به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

تولید کیت تشخیصی بیماری یون گوسفندی

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در خصوص طرح کلان ملی فناوری تولید کیت‌های تشخیصی بیماری‌های دام و طیور که بین موسسه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است، گفت: تعهد موسسه، کسب دانش فنی تولید پنج کیت تشخیصی است اما تولید کیت مستلزم ظرافت‌های خاصی است البته برخی کیت‌ها مانند کیت تشخیصی بیماری یون گوسفندی توسط محققان موسسه تولید شده و سازمان دامپزشکی نیز آن را تایید کرده است. از این رو تحقیقات موسسه ادامه دارد که امیدواریم تا پایان سال سایر کیت‌ها نیز تولید شود

وی خاطرنشان کرد: در موسسه رازی بیش از هزار و 200 نفر شامل 110 نفر عضو هیات علمی، 400 نفر کارشناس ارشد و کارشناس و 750 نفر نیروی کاردان مجرب فعالیت می‌کنند. این موسسه بزرگ دارای 6 شعبه در استانهای خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، کرمان و مرکزی است و هر شعبه نیز چندین استان مجاور را پوشش می‌دهد.

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱) ۱۸:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها