دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۶۷۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

آغاز حرکت های جدید در حوزه کشاورزی و تجارت، رمز خودکفایی است

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مهمترین مساله عزت مملکت و افزایش قدرت ایستادگی و خودکفایی ایران اسلامی، آغازحرکت های جدید در حوزه کشاورزی و تجارت است.

 به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی قم، ˈمحمد نهاوندیانˈ عصر یکشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی و اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی قم، گفت: آغاز حرکت های جدید در حوزه کشاورزی و تجارت بدون همکاری و هماهنگی های اعضای کمیسیون و تعامل با سایر مسوولان دولتی امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: تشکل های بخش خصوصی حلقه مفقوده ای بودند که در حال حاضر تشکیل و فعالیت این تشکل ها سبب اتصال بخش های مختلف اقتصادی شده است که در کنار سایر بخش های مختلف اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک بازوی مشورتی و مکمل ایفای نقش می کنند.

نهاوندیان با اشاره به تشکل های بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و فولاد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی به عنوان سخنگوی بخش خصوصی و کانون تشکل های مختلف تولید و تجارت به دنبال ایجاد یک نظم تشکلی است که باید تمامی تشکل ها زیر یک چتر واحد به فعالیت بپردازند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی به دنبال ایجاد یک فضای تعامل است و تعامل را بهترین راهکار در مقابل تقابل می داند.

رییس پارلمان بخش خصوصی با بیان اینکه جنس تصمیم گیری در بخش خصوصی باید بر اساس صبر و تعامل باشد، اذعان داشت: اهمیت نقش رسانه در انعکاس مطلوب اخبار در راستای توسعه تجارت، عملگرایی بر اساس گزارش های دقیق، علمی و تعامل هرچه بیشتر بخش خصوصی با دانشگاه ها باید فاکتورهای اساسی در سند راهبردی فعالیت های اتاق های بازرگانی در سراسر کشور باشد.

نهاوندیان، عملکرد اتاق بازرگانی استان قم طی دو سال گذشته به ویژه فعالیت ها و رویکرد کمیسیون کشاورزی این اتاق را قابل تحسین دانست.

وی با اشاره به برگزاری همایش کشوری ˈکشاورزی، تولید ملی با محوریت آمایش سرزمین ˈ در استان قم، بیان داشت: نگاه آمایشی در تمامی حوزه های تولید و تجارت با توجه به زیرساخت ها و توانمندی های هر استان در رفع مشکلات زیربنایی و ارائه راهکارهای سازنده بسیار موثر خواهد بود.

 

 

ایرنا

(دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱) ۱۱:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها