یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۱ / ۰۸:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۳۶۷۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

کاهش قیمت محصولات کشاورزی نیازمند حذف واسطه هاست

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کاهش قیمت محصولات کشاورزی نیازمند حذف واسطه هاست.

ˈمسعود محمدیانˈ، در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی، بر ضرورت آگاهی دادن به تولیدکنندگان نسبت به گزینش نوع محصول و نحوه تولید آن در کنار شیوه مناسب عرضه به بازار مصرف تاکید و اظهار کرد: در این صورت هزینه های غیر ضروری در پروسه تولید حذف می شود.

وی با اشاره به این که آذربایجان شرقی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه اول تا پنجم را در کشور به خود اختصاص داده گفت: تولیدکنندگان استان در تولید محصولات کشاورزی مشکلی ندارند اما واسطه ها یکی از مهمترین عوامل گرانی محصولات کشاورزی هستند.

محمدیان اضافه کرد: با ارتقاء سطح تعامل با تشکل های صنفی و افزایش حوزه عمل این تشکل ها درصدد حذف واسطه های غیرضروری از چرخه تولید و توزیع محصولات کشاورزی هستیم.

وی راه‌اندازی بورس کالا در استان را در چارچوب کاهش مشکلات واحدهای تولیدی بخش کشاورزی عنوان و اضافه کرد: بورس کالاهای کشاورزی می‌تواند به شفاف ‌سازی‌ قیمت‌ محصولات کشاورزی کمک کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در زمان حاضر بهره برداران به علت نبود شفافیت و نداشتن ‌اطلاع کافی از بازار، در گزینش نوع تولید محصول با مشکل روبرو هستند، اظهار کرد: بورس قادر به شکل دهی بازار رقابتی در بخش تولید و مصرف کالاهای کشاورزی است.

 

ایرنا

(یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱) ۰۸:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها