جمعه / ۱ دی ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۶۳۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

50 درصد صادرات محصولات لبنی و شیرینی کشور از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از کاهش عوارض صادراتی کالاهای لبنی، شیرینی، شکلات و ماکارونی خبر داد و گفت: 50 درصد صادرات این محصولات از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد.

محمدجعفر عظمایی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صادرکنندگان که با حضور هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز و جمعی از صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی برگزار شد، از پیگیری سازمان برای کاهش یافتن قابل توجه عوارض صادراتی کالاهایی نظیر لبنیات، شیرینی، شکلات و ماکارونی در استان خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد صادرات محصولات لبنی، شیرینی، شکلات و ماکارونی کشور از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد، توجه ویژه به مسائل و مشکلات صادراتی این بخش در برنامه سازمان قرار داشته و پیگیری‌های مکرر و موثر منتج به کاهش عوارض صادراتی محصولات فوق و هموارتر شدن مسیر صادرات این محصولات مزیت‌دار شده است.

عظمایی تصریح کرد: تولیدات واحدهای تولیدکننده لبنیات، شکلات، انواع بیسکوئیت، ماکارونی، مربا، شربت و شیرینی مشمول پرداخت عوارض صادراتی بین پنج تا 15 درصد شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسه همچنین نحوه بازرسی از واحدهای تولیدی، عوارض جدید واردات کالا و تغییرات آن و نیز چگونگی برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی بررسی شد.

سازمان توسعه تجارت ایران طی بخشنامه‌ای صادرات 52 قلم کالا در کشور را ممنوع اعلام کرد و پس از مدتی، متن بخشنامه با ممنوعیت صادرات 39 قلم کالا و مشمول شدن 34 قلم کالای دیگر به پرداخت عوارض‌ تغییر کرد. / فارس

 

(جمعه ۱ دی ۱۳۹۱) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها