یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۳۶۲۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

همدان بزرگترین تولیدکننده سیب‌زمینی در کشور

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان با بیان اینکه همدان بزرگترین تولید کننده سیب زمینی در کشور است، گفت: این در حالی است که کمبود انبار برای نگهداری این محصول از مشکلات کشاورزان این منطقه است.

سید مجید موسوی اظهار داشت: درحالی که استان همدان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیب زمینی در کشور مطرح است کشاورزان این استان در این زمینه در سال های گذشته با  مشکلاتی مواجه بوده اند.

وی در ادامه به مشکلات کشت سیب زمینی در همدان اشاره کرد و بیان داشت: سالانه یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان تولید می‌شود که 300 هزار تن آن در دست کشاورزان باقی می ماند.

وی بیان داشت: متاسفانه مکانی برای انبار تمام این محصول وجود ندارد و در این راستا کمبود مکان یکی از مشکلات است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان افزود: اگر این مقدار تا دو ماه آینده در دست کشاورزان باقی بماند از بین می‌رود و کشاورزان دچار ضرر می‌شوند که وباید چاره‌ای برای برون رفت از این بحران اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بخشنامه های صادره و دستور العملهای ساعتی مشکلاتی را برای کشاورزان در خصوص صادرات سیب زمینی به وجود آورده است، گفت: با توجه به اینکه کشورهای هدفی صادرات سیب زمینی، با واحد ریال با ما معامله می کنند صادر کننده نمی تواند محصول را به دلار بفروشد و این امر در تولیدات اثر منفی دارد.

وی در ادامه به میزان صادرات استان همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 40 نوع انواع کالا از استان همدان صادر می‌شود و این صادرات با مشکلاتی همراه است که باید مشکلات سد راه صادرات براشته شود تا صادر کنندگان با رغبت بیشتری به تولیدات کالا بپردازند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان یاد آور شد: 75 درصد صادرات با ارز آزاد انجام می‌شود و باید این مشکلات برطرف شود.

 

مهر

(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱) ۰۷:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها