دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۳۶۱۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

نوشیدن قهوه در حد متوسط خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 درصد کاهش می‌دهد.

 به نقل از نشریه مدیکال اکسپرس، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف 3 تا 4 فنجان قهوه در طول روز در مقایسه با نوشیدن آن کمتر از 2 فنجان و یا عدم مصرف آن تا 25 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.
نتایج حاصل از این یافته‌ها نشان می‌دهد طبق فرضیه صرف انرژی، کافئین موجود در قهوه با تحریک متابولیسم، باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود و نیز طبق فرضیه متابولیک کربوهیدرات تصور می‌شود اجرای قهوه نقشی کلیدی در تعادل قند خون داخل بدن دارد و زیر مجموعه‌ای از نظریه‌ها نیز بیان می‌کنند که قهوه حاوی موادی است که میزان حساسیت به انسولین را هرچند در مکانیسم‌هایی مانند تعدیل مسیرهای التهابی وساطت استرس اکسیداتیو سلول‌ها، اثرات هورمونی و غیره بهبود می‌بخشد.
علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که مصرف قهوه در حد تعادل با افزایش خطر ابتلا به فشارخون بالا، سکته مغزی و یا بیماری تنگی عروق کرونری ارتباطی نداشته و در این میان خطر ابتلا به نارسایی‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد.
به گفته محققان هرچند هنوز هم تحقیقات بیشتری در مورد اثرات مصرف قهوه در میزان سلامتی مورد نیاز است اما اطلاعات کنونی نشان می‌دهد که مصرف قهوه به آن نامطلوبی که در گذشته در نظر گرفته شده است، نمی‌باشد.

(دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها