سه شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۶۰۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات جوجه یک روزه گوشتی گالیکش به کشور ترکمنستان

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: ماهانه بیش از هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی از طریق تنها کارخانه جوجه‌کشی شرق استان گلستان در گالیکش به کشور ترکمنستان صادر می‌شود.

رحمان صباغیان صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گالیکش اظهار داشت: این کارخانه که بزرگترین کارخانه جوجه‌کشی استان گلستان محسوب می‌شود، با ظرفیت 2 میلیون و 820 هزار ریال عدد تخم مرغ در هر 21 روز از اواخر سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: کارخانه جوجه‌کشی ماکیان مهر گالیکش با سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در محدوده روستای ینقاق شهرستان گالیکش احداث شده است.

فرماندار شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: در این کارخانه 45 نفر به طور ثابت مشغول به کار شدند که 50 درصد آن خانم‌ و مابقی آقایان هستند.

صباغیان افزود: تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده در کارخانه در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر بوده و به صورت تک سنی است.

مدیر کارخانه جوجه‌کشی گالیکش نیز در این جلسه در خصوص نحوه فعالیت این کارخانه گفت: علاوه بر استفاده تخم‌مرغ‌های مرغ مادری که در این شهرستان تولید می‌شود از سایر استان‌ها نظیر اصفهان، خراسان‌رضوی نیز تخم‌مرغ به این کارخانه ارسال می‌شود.

عبدالله طاهری اظهار داشت: یک درصد جوجه‌های تولیدی، جوجه‌های تخمگذار و مابقی جوجه‌های گوشتی بوده که علاوه بر صادرات به کشور ترکمنستان به سایر استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.

وی در خصوص استفاده بهینه از ضایعات کارخانه اذعان داشت: با استفاده از دستگاه تبدیل، ضایعات این کارخانه ماهیانه به میزان 10 تن در ماه برای استفاده خوراک دام و آبزیان به ازای هر کیلوگرم 2 هزار ریال به فروش می‌رسد.

 

فارس

(سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱) ۱۰:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها