سه شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۵۸۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

واردات چای بابت بخشی از مطالبات ارزی ایران از هند

رییس سازمان چای هندوستان در دیدار با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نحوه پرداخت روپیه در قبال ریال طی ماههای گذشته باعث شده نزدیک به یک میلیارد دلار از ذخایر ارزی ایران در حساب هند ذخیره شود و به این میزان منابع برای واردات چای از هند در اختیار دارید.

 در دیدار رییس سازمان چای هندوستان و سفیر این کشور با ˈمحمد صادق مفتحˈ مشکلات مربوط به صادرات چای هند به ایران مورد بحث قرار گرفت.

مفتح در این دیدار از آمادگی کشورمان برای رفع مشکلات مربوط به باز کردن LC وارد کنندگان خبر داد.

وی افزود: اتحادیه چای ایران آمادگی دارد که با انجام مذاکره با سازمان چای کشور هند قرار دادهای منظمی را برای واردات به امضا برساند و وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز با تسهیل واردات چای از این کشور آن را به رسمیت بشناسد.

مشکلات نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر صادرات چای به ایران و بازکردن LC توسط وارد کنندگان و نیز در اولویت یک کالایی قرار گرفتن چای درفهرست اولویت بندی های 10 گانه واردات از دیگر خواسته ها و مشکلاتی بود که رئیس سازمان چای کشور هند بدان اشاره کرد.

همچنین جدا کردن نحوه پرداخت روپیه پول رایج هند در قبال ریال از پرداخت های ارزی و نیز لغو پروسه ثبت سفارش چای در کشورمان از دیگر پیشنهادات ˈبهانوˈ بود .

وی گفت : نحوه پرداخت روپیه در قبال ریال طی سه الی چهار ماه گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار از ذخایر ارزی ایران را ذخیره کرده و این بدان معناست که بیش از یک میلیارد دلار در حساب هند منابع در اختیار دارید.

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این دیدارموافقت خود را با دو نرخی شدن چای هندی اعلام کرد و گفت : در این زمینه با گمرگ کشور نیز هماهنگی ها لازم انجام می شود.

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه درصد نوسانات نرخ ارز با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی به زیر یک درصد رسیده دامنه تغییر نرخ برابری ریال در برابر روپیه هم به شدت کم شده است.

مفتح همچنین مبادلات اقتصادی با هند را با توجه به مبادلات نفتی فیمابین قابل تامل و رو به گسترش ارزیابی کرد .

 

ایرنا

(سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱) ۱۵:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها