سه شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۵۸۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

افزایش 35 درصدی تولید انواع ماهیان گرمابی، سردآبی و میگو در گلستان

مدیرکل شیلات گلستان از افزایش 35 درصدی تولید انواع ماهیان گرمابی، سردآبی و میگو در گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان "علی اکبر پاسندی" افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیش بینی می شود حدود 17 هزار تن انواع ماهیان گرمابی، سردآبی و میگو از مزارع استان گلستان برداشت شود.

وی با مقایسه میزان تولید شیلات استان نسبت به سال گذشته، گفت: میزان تولید آبزیان شیلات گلستان در سال گذشته حدود 12 هزار و 500 تن بوده است که این میزان در سالجاری به حدود 17 هزار تن می رسد.

پاسندی با اشاره به علل افزایش تولید آبزیان در استان گفت: آبگیری بموقع آب بندان ها و استخرهای پرورش ماهی، بارش خوب نزولات آسمانی و همچنین شرایط اقلیمی مناسب استان و رهاسازی بچه ماهی در اوزان بالاتر موجب افزایش تولید شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد یک اقتصاد مقاومتی در کشور، تولید انواع آبزیان در استان بصورت یک فعالیت کاملا ارگانیگ انجام می شود و می تواند نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان داشته باشد.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: دولت امسال اعتبارات و تسهیلات بانکی خوبی در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار داده است که تولیدکنندگان و پرورش دهندگان می توانند جهت تکمیل مزارع پرورش ماهی، اصلاح و مرمت مزارع، هزینه جاری و همچنین با اخذ مجوز و احداث مزارع از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به ازای هر هکتار 100 میلیون ریال تسهیلات بانکی به پرورش دهندگان ماهی پرداخت می شود، گفت: این تسهیلات با بازپرداخت طولانی مدت و با کارمزد 7 درصدی پرداخت می شود.

پاسندی با اعلام آمادگی اداره کل شیلات گلستان جهت ارائه کمکهای فنی و کارشناسی به علاقمندان آبزی پروری در استان، از آنان خواست از این تسهیلات استفاده کنند و زمینه را برای تولید هرچه بیشتر در استان فراهم نمایند. 

(سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها