چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۳۴۵۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

تعطیلی کارخانه‌های لبنی علت گرانی لبنیات در کهگیلویه و بویراحمد

فرماندار بویراحمد با اشاره به گرانی مواد لبنی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه کارخانه لبنی این استان تعطیل است و ما سخن از گرانی‌ها می‌‌گوییم.

محمد الفونه سه‌شنبه شب در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روزانه نارضایتی‌های ناشی از افزایش قیمت اجناس در سطح استان در حال افزایش بوده که باید در جهت ریشه‌یابی و کاهش آن‌ها همه دستگاه‌ها تلاش خود را به کار گیرند.

فرماندار بویراحمد افزایش برخی کالاها را بسته به قیمت بازارهای جهانی طبیعی دانست و عنوان کرد: برخی از کالاها با توجه به وارداتی بودن آن‌ها از سایر کشورها روند افزایش قیمت در آن طبیعی بوده که کنترل‌ها از حیطه وظایف ما خارج است.

وی به کنترل 23 رقم کالای پرمصرف در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصرف بالای این اجناس در سبد کالای خانوار باید نظارت‌ها را ویژه کرد تا با کنترل بازار قیمت‌ها به تعادل واقعی خود برسند.

این مسئول ایراد در بازرسی‌ها را مشکل بزرگی خواند و تصریح کرد: از گذشته در سیستم بازرسی ایراداتی وجود داشت چنان‌چه تعداد پرونده‌های متخلف زیاد اما خروجی حاصل از آن‌ها بی‌اثر است.

الفونه ابراز داشت: برای اثربخش کردن بازرسی‌ها باید زیر ساخت‌ها را اصلاح کرد مثلا از تعداد بازرسان بیشتر و خبره‌تری استفاده کنیم.

فرماندار بویراحمد به نرخ بالای لبنیات اشاره کرد و گفت: باید برای جامعه روشن شود شیری با قیمت کیلویی 950 تومان به چه منظور در تبدیل به فرآورد‌ه‌های لبنی سه برابر قیمت به فروش می‌رسد.

وی در ادامه افزود: در صورت راه‌اندازی سه کارخانه لبنی در استان می‌توان بر بسیاری از مشکلات ناشی از گرانفروشی در محصولات لبنی غلبه کرد.

آلفونه در پایان اذعان کرد: راه‌های فراوانی برای کاهش قیمت‌ها در بازار به چشم می‌خورد که همه ما موظفیم در موازات این بازرسی‌ها حرکت کرده تا حقوق واقعی مردم را استیفا کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

فارس

(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱) ۰۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها