سه شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۴۵۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تاکید بر سلامت تخم‌مرغ در همایش اصلاح الگوی مصرف تخم‌مرغ

مدیر انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور از تخم مرغ به عنوان منبعی غنی از مواد معدنی، ویتامین و اسیدهای چرب غیر اشباع یاد کرد که لازم است برای ترویج آن در جامعه به مردم آگاهی داده شود.

مجید حاجی‌فرجی که در همایش ملی ـ‌ تخصصی اصلاح الگوی مصرف تخم مرغ سخن می‌گفت، شعار هر فرد سالم یک تخم مرغ در روز را هدفی دانست که باید در جامعه محقق شود و باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.

وی هدف اصلی از بزرگترین چنین جلساتی را نیز ایجاد آگاهی در جامعه نسبت به فایده‌های تخم مرغ دانست و افزود: در این راه باید تعاملی مناسب بین متخصصان و تولیدکنندگان برقرار شود و از تبلیغات غیر واقعی جلوگیری شود.

حاجی فرجی در ادامه به تشریح برخی از خاصیت‌های موجود در تخم مرغ پرداخت و اظهار کرد: مصرف مناسب تخم مرغ در رشد، دستگاه‌ عصبی، استحکام استخوان و دندان، پوست و سیستم ایمنی تاثیرات بسزایی دارد.

وی همچنین از لزوم توجه جدی بر نحوه توزیع تخم مرغ در جامعه گفت و ادامه داد: باید تخم مرغ‌ها کنترل میکروبی شوند و از نظر تازگی و کیفیت مورد بررسی قرار گیرند ودر بسته‌بندی مناسب و استاندارد عرضه شوند.

وی در پایان رسیدن به شعار هر فرد سالم یک تخم مرغ در روز قابل دستیابی دانست و خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته سرانه مصرف تخم مرغ بالاست و ما نیز باید تلاش کنیم با تبلیغات گسترده و آگاهی رسانی به مردم مصرف این ماده غذایی مهم را افزایش دهیم.

* افراد سالم نیازمند تغذیه مناسب هستند

به گزارش ایسنا سرپرست دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت نیز در این همایش با تاکید بر نقش پر اهمیت تغذیه اظهار کرد: کشور برای توسعه بیش از هر چیز به نیروی انسانی سالم نیاز دارد و افراد سالم نیازمند تغذیه مناسب هستند.

زهرا عبداللهی ادامه داد: اگر افراد دچار سوء تغذیه شوند بیمار می‌شوند این بیماری و رشد تاخیر ایجاد می‌کند و در نتیجه با کاهش تولید روبرو می‌شویم. البته باید توجه داشت که رشد در تمامی دوره‌های زندگی از جنینی تا بزرگسالی ادامه دارد و افراد در همه سنین به تغذیه مناسب احتیاج دارند.

وی همچنین از لزوم توجه به تغذیه کودکان و نوجوان گفت و اظهار کرد: قد کودکان از شاخص‌های توسعه یافتگی به حساب می‌آید و برای افزایش قد کودکان باید برای آن‌ها برنامه‌های تغذیه‌ای مناسب در نظر گرفته شود.

عبداللهی در ادامه تخم مرغ را از محصولات دانست که باید در برنامه روزانه افراد گنجانده شود و توضیح داد: در وزارت بهداشت برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم تا این ماده غذایی ارزشمند را وارد برنامه غذایی مردم کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱) ۱۶:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها