دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۳۴۲۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

افتتاحیه شرکت فرآورده های گوشتی توتیای فرد زنجان

مراسم افتتاحیه شرکت فرآورده های گوشتی توتیای فرد زنجان با حضور مولائی معاون وزیر در صنایع کوچک شهرکهای صنعتی، رئوفی نژاد استاندار زنجان و جمعی از مدیران برگزار شد.

در مراسم افتتاح اولین واحد تولیدی سوسیس و کالباس استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 75 درصد واحدهای صنعتی کشور، کمبود نقدینگی دارند که با پیگیری ‎ های صورت گرفته قطعاً شاهد گشایش این مشکل در واحدها خواهیم بود.
وی افزود: علاوه بر توجه به توسعه شهرک‌ها و واحدهای صنعتی، اهتمام ویژه‌ای به کیفیت محصولات لحاظ شده است.
مولایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی صنعتی کلان استان‌ها در تمامی ابعاد بر عهده معاون معین استان است، تصریح کرد: با توجه به این تقسیم‌بندی صورت گرفته، هر معاونی می‌تواند به صورت تخصصی ‎ تر با موضوعات هر استان برخورد کرده و با شنیدن دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات هر استان از نزدیک تصمیمات راهبردی را اتخاذ کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه مشکلات موجود، صنعت کشور پویاتر از گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد، زیرا با رایزنی‌های صورت گرفته میان مجلس و دولت، میزان اعتبارات صنایع استان‌ها تا 5/3 برابر افزایش پیش ‎ بینی شده است که در صورت تحقق این افزایش اعتبار ، می‌توان شاهد رشد هر چه بیشتر صنایع استان ‎ ها بود.
مولایی با اشاره به ماده 158 قانون برنامه پنجم توسعه، اظهار کرد: طبق این قانون بحث ‎ های زیرسازی تا درب صنایع بر عهده دولت است که همه نهادها و واحدهای اجرایی برای روند هر چه بهتر این امر مسئول هستند و در پیشبرد آن باید با نهایت توان انجام وظیفه کنند.
وی افزود: توجه ویژه به محصولات تولیدی از نظر کمی و کیفی نیز مسئله مهمی است که قطعاً مورد توجه و پیگیری قرار دارد که در این راستا اهتمام به واحدهای تولیدی نیمه‌فعال نیز مورد تأکید است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 4225 طرح اولویت‌دار صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: کارخانجاتی که زیر ظرفیت اسمی خود و حداقل تا 50 درصد این میزان تولید دارند به عنوان طرح‌های اولویت‌دار مطرح هستند که در اسرع وقت با پرداخت نقدینگی تلاش می‌شود تا این طرح‌ها از ظرفیت ‎ های تولیدی خود نهایت استفاده را داشته باشند.
وی در خصوص تعداد شهرک‌های صنعتی کشور نیز تصریح کرد: هم‌اکنون 904 شهرک صنعتی در کشور با نزدیک به 26 هزار واحد صنعتی فعال و 26 هزار طرح نیمه ‎ تمام وجود دارد.
مولایی با تأکید بر اینکه تا 20 سال آینده زمین برای واگذاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: با تأکید بر اصل کیفی‌سازی و در نظر گرفتن فضا و مبلمان شهری تا 20 سال آینده زمین مناسب برای واگذاری در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأکید کرد: با کسانی که به دنبال منافع مقطعی و موردی از تملک زمین در شهرک‌های صنعتی هستند، برخورد جدی می‌شود که در همین زمینه طی یک‌سال اخیر 1460 هکتار زمین از این افراد باز پس گرفته شده است.
گفتنی است شرکت فرآورده های گوشتی توتیای فرد زنجان در سال 1388در زمینی به مساحت 12000متر مربع با زیربنایی 6000متر مربع طراحی و ایجاد گردیده است و پس از چندین سال تلاش و کوشش با حمایت بانک صنعت و معدن استان با سرمایه گذاری بالغ بر 80میلیارد ریال با ظرفیت روزانه 10تن فرآوری گوشت قرمز و سفید با اشتغالزایی 50نفر در فاز اول به بهر ه برداری رسیده است.

 

(دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱) ۱۲:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها