سه شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۳۴۱۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

سرانه مصرف شیر در ایران 120 کیلوگرم است

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ، سرانه مصرف شیر در کشور را 120 کیلوگرم اعلام کرد و گفت : طبق آمارها این سرانه نسبت به برخی کشورها از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده اما با کشورهای پیشرفته جهان فاصله زیادی داریم.

ˈسعید سلطانی سروستانیˈ  افزود: در کشورهای پیشرفته جهان سرانه مصرف شیر بین 350 تا 400 کیلوگرم و در سایر کشورها بین 110 تا 115 کیلوگرم است.

وی با بیان این که سال گذشته 9 میلیون 400 هزارتن شیرخام در کشور تولید شده ، گفت: درزمان حاضر تمامی تولید شیرخام کشور وارد صنایع لبنی نمی شود، بلکه از این میزان شش میلیون تن در صنایع لبنی، دو میلیون تن در صنعت شیرخشک تولید داخل و مابقی به صورت سنتی و خود مصرفی استفاده می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ادامه داد: هم اکنون میزان تولید شیرخام کشور متناسب با نیاز داخل تولید و تامین می شود و کمبودی در زمینه تولید شیرخام وجود ندارد.

سلطانی پیش بینی کرد، امسال رقم تولید شیرخام به 10 میلیون 800 هزارتن شیرخام برسد.

وی تاکید کرد: در صورت حمایت دولت از صنعت دامپروری و تامین علوفه دامی مورد نیاز واحدهای دامداری به طور حتم میزان تولید شیرخام کشور افزایش می یابد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: شیرخام مورد نیاز کشور توسط هفت میلیون و 800هزار راس گاو هولشتاین، دورگ و بومی در 17 هزار واحد دامپروری کشور تولید می شود.

ایرنا

(سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها