سه شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۳۴۰۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی:

شهرستان خوی قطب اول کشت و تولید تخم آفتابگردان و کدوی آجیلی در کشور است .

حسن حسین زاده افزود : دانه های آفتابگردان و کدوی آجیلی و روغنی از عمده ترین محصولات کشاورزی خوی است وامسال در نیمی از اراضی آبی این شهرستان این دو محصول کشت شده است .

به گزارش فودنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی وی با بیان اینکه پیش بینی می شود از این اراضی 31 هزار تن محصول برداشت شودافزود: از 27 هزار هکتار از زمین های کشت شده آفتابگردان و تخم کدوی خوی 15 هزار و 500 هکتار آن آفتابگردان بوده که از هر هکتار آن حدود 1500 الی دو هزار کیلوگرم آفتابگردان برداشت می شود .
وی گفت : همچنین 9 هزار و 600 هکتار از زمین های این شهرستان به کشت کدو اختصاص یافته است که از هر هکتار آن حدود 800 الی 900 کیلوگرم تخم کدو برداشت می شود.
حسین زاده ، مناسب بودن قیمت این محصولات ، زودرس بودن ، امکان کشت دوم بعداز برداشت گندم و جو را از مهمترین دلایل رونق کشت دانه های آجیلی آفتابگردان و کدو در خوی اعلام کرد و یادآور شد : در این شهرستان بیش از 14 هزار خانوار شهری و روستایی از طریق کشت و تولید این دو محصول امرار معاش می کنند.
زمان برداشت این دو محصول اواخر شهریور ماه است .
وجود بزرگترین بازار بورس دانه های آجیلی آفتابگردان و کدو نیز ، حکایت از رونق کشت این محصولات ازسالیان دور در شهرستان خوی دارد.

 

(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها