شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۸:۱۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۳۹۰۱
گزارشگر : ۱۰۲۴
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیر جهاد کشاورزی آوج خبر داد

راه‌اندازی استخر‌های دو منظوره پرورش ماهی در آوج

چهار استخر دو منظوره پرورش ماهی در این شهرستان تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

محمد افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آوج با اشاره به راه‌اندازی بیش از چهار استخر دو منظوره پرورش ماهی در بخش‌های مختلف این شهرستان تا پایان سال جاری اظهار داشت: این استخر‌ها با هدف توسعه و رونق امر ماهی‌گیری در آوج ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج افزود: این شهرستان هم‌اکنون دارای ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای در حوزه پرورش ماهی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی نوین باید در دستور کار مدیران جهاد کشاورزی در نواحی مختلف کشاورزی قرار داشته باشد، عنوان کرد: تشکیل و راه‌اندازی قطب‌های کشاورزی نوین در آوج نیازمند همکاری و تعامل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج با اشاره به ضرورت صنعت دامداری در شهرستان آوج تصریح کرد: با توجه به کمبود علوفه و لزوم تأمین لبنیات قرار است چندین طرح پیرامون این مهم در این شهرستان به انجام برسد.

افتخاری با بیان اینکه در حوزه باغداری، این شهرستان موفق به تولید دو برابری محصولات باغی شده است، اضافه کرد: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جهاد کشاورزی از مزارع شهرستان آوج لازم است تا افزایش یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: استقلال و امنیت غذایی کشور در گرو تلاش و تولید بیشتر کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج ادامه داد: برپایی دوره‌های آموزش نوین کشاورزی در شهر آوج و آبگرم با تأمین اعتبار لازم انجام می‌شود.

وی بیان داشت: مبارزه با آفات کشاورزی نیز از جمله برنامه‌های دیگری است که تا پایان شهریور ماه جاری در مزارع این شهرستان انجام می‌گیرد.

افتخاری گفت: ساخت و افتتاح مراکز تحقیقاتی در این شهرستان از برنامه‌های بلند مدتی است که دولت و مسئولان جهاد کشاورزی استان قزوین در پی اجرای آن به طور گسترده هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج متذکر شد: موفقیت کشاورزان آوجی در برداشت چشم‌گیر محصولات نشانه تلاش و تکاپوی آنان است.

این مسئول با اشاره به آغاز طرح لوله‌گذاری انتقال آب به بخش‌های دور افتاده کشاورزی اذعان دشت: این طرح‌ها با همکاری فرمانداری و شهرداری آوج و در ایام سال اجرا می‌شود.

 

.

.

.

.

.

.

.

فارس

(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱) ۰۸:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها