پنج شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۲۷۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تکثیر 12 میلیون قطعه انواع ماهی در پلدشت

رئیس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی پلدشت گفت: 12 میلیون قطعه انواع ماهی در مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی پلدشت تکثیر و پرورش می‌یابد.

ساسان عیسی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان شیلات پلدشت اظهار داشت: این مرکز در شمال غرب کشور تنها مرکزی است که سالانه به طور میانگین این تعداد از انواع ماهی‌ها در آن تکثیر و پرورش می‌یابد.

وی افزود: این مرکز با تکثیر و پرورش انواع بچه ماهی، نقش مهمی را در تقویت و بازسازی ذخایر آبزیان استان و دیگر نقاط کشور ایفا می‌کند.

عیسی‌زاده از آغاز طرح تکثیر هفت میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمازی در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: امسال برای توسعه مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت یک میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر حفظ و بازسازی ذخایر و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی اضافه کرد: با توسعه این مرکز میزان تولید به بیش از 12 میلیون بچه ماهی در یک نوبت می‌رسد.

عیسی‌زاده با اشاره به انواع این ماهیان تکثیری بیان کرد: ماهیان تکثیری از گونه‌های کپور، آمور، فیتوفاک، سوف و بیگ‌هد است که از نیمه دوم امسال در منابع آبی استان رها می‌شوند.

رئیس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت خاطرنشان کرد: با تکثیر، پرورش و رهاسازی این تعداد ماهیان در منابع آبی استان میزان تولید ماهی‌های گرمابی امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش می‌یابد.

.

.

.

.

.

.

.

فارس

(پنج شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۱) ۱۵:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها