دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۱۴۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

گرگان پایتخت ماهیگیری با قلاب ایران

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان مسابقه ماهیگیری با قلاب در روز جمعه مورخ 22 اردیبهشت سال جاری در محل آب بندان روستای توشن گرگان برای سومین سال متوالی برگزار شد.

رادپور رییس انجمن ماهیگیران کشور با حضور در این مسابقه رضایت و خرسندی خود را از استقبال بی نظیر شهروندان گرگانی از این سری مسابقات که بوسیله اداره کل شیلات گلستان با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی گرگان برگزار می شود را اعلام کرد و گفت با توجه به فعالیت های مستمر و پیگیر مدیر کل شیلات گلستان و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و همینطور استقبال بی نظیر مردم ورزش دوست و طبیعت گرای گرگان این شهر از سوی انجمن ماهیگیران ایران به عنوان  پایتخت ماهیگیری با قلاب کشور نام گرفته است.
وی اظهار داشت با توجه به فضای مساعد آب بندان توشن و برای جذاب تر شدن این سری از مسابقات و همچنین ایجاد محیطی شاد و تفریحی برای خانواده های گرگانی می توان ازسایر رشته های مفرح ورزشی مانند پرتاب دارت،قایقرانی، مسابقه بادبادک ها و تیر اندازی با کمان بهره گرفت.
همچنین علی اکبر پاسندی مدیر کل شیلات گلستان در گفتگو با این پایگاه اعلام کرد که این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و بالاتر بردن سرانه مصرف آنها در سبد غذایی خانواده ها برگزار شد.
وی اظهار داشت شیلات گلستان انواع ابزیان را در اوزان مختلف در آب بندان توشن رها سازی کرده است.
پاسندی افزود بیش از 400 نفر به همراه خانواده های خود  در این مسابقه شرکت کردند.که کوچکترین شرکت کنندگان 7 و پیر ترین آنها 67 سال سن داشتند که این خود نشان می دهد این مسابقات در استان گلستان در هر رده سنی طرفداران زیادی دارد.
مدیر کل شیلات استان تصریح کرد شیلات گلستان با ایجاد محیطی شاد و مفرح برای خانواده ها و جوانان در تلاش است تا  با معرفی آبزیان به عنوان غذای سالم  و نقش آن در سلامت جامعه چنین مسابقاتی را در سراسر استان برگزار کند.
شایان ذکر است در پایان مسابقه ماهیگیری با قلاب به رضا عنصری با صید 21 قطعه ماهی، حامد بیگی با 14 قطعه و محمد مهدی مهرنیا با 10 قطعه ماهی به عنوان برندگان این دوره جوایزی از سوی ادراه کل شیلات گلستان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهدا شد.
گفتنی است به 10 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای ترویج فرهنگ مصرف آبزیان اهدا گردید.
 
 
 
 
 

(دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۰۹:۲۳
آرش محمدزاده
۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
0

با سلام,میخواستم بپرسم الان که اول مرداد هست آیا ماهیکیری تفریحی در آب بندان توشن مجاز هست؟


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها