جمعه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۳۰۶۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

نوع تغذیه نوجوانان در دوران بلوغ جسمانی اهمیت ویژه دارد

نوجوانی دوران رشد سریع جسمانی و افزایش نیازهای تغذیه ای و ذخیره سازی مواد غذایی در بدن است و باید توجه ویژه ای به نوع تغذیه داشت.

دکتر پریسا ترابی، کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: میزان نیاز دختران نوجوان به آهن در این سنین بلوغ 10 درصد بیش تر از پسران است و کمبودهای تغذیه ای که از مصرف ناکافی موادغذایی در دراز مدت ناشی می شود مربوط به کمبودهای خاص مانند کم خونی فقر آهن و کمبود ویتامین آ و ید است.

دکتر پریسا ترابی افزود: همچنین پوسیدگی دندان، ناشی از یک مشکل بهداشتی در ارتباط با مصرف بیش از حد مواد شیرین مانند آب نبات، شکلات، بستنی ، کیک و نوشابه های شیرین به همراه غذا یا میان وعده های غذایی است و باید با شناخت نیازهای تغذیه ای نوجوانان به رفع آن کمک کرد.

وی تصریح کرد: داشتن رژیم غذایی کامل و غنی، کنترل پرخوری، انجام ورزش منظم ، کنترل بیماری های انگلی، کنترل کمبود مواد موجود در محیط مانند فلوراید از مسائل مهم است که باید در روند تغذیه نوجوانان حائز اهمیت باشد.

به گفته این کارشناس تغذیه، مهم ترین اصول و شیوه زندگی سالم نوجوان شامل مواردی همچون پیشگیری از بیماری ها از طریق بهداشت فردی، بهداشت آب و مواد غذایی، واکسیناسیون، پیشگیری از مصرف خودسرانه دارو، تشخیص زودرس و درمان به موقع بیماری ها، عدم استعمال سیگار، عدم مصرف الکل و مواد مخدر،انجام فعالیتهای جسمانی و ورزش ، خواب منظم و رعایت رژیم غذایی مناسب است.

.

.

.

.

.

.

..

.

باشگاه خبر نگاران

(جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۱۲:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها