سه شنبه / ۲۶ دی ۱۳۸۵ / ۰۳:۵۷
سرویس : ماشین آلات صنایع غذایی
کد خبر : ۳۰۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۵
سرویس ماشین آلات صنایع غذایی

دستگاه آبمیوه گیری سیار طراحی و ساخته شد

دانشجوی مبتکر مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم دستگاه آبمیوه گیری سیار ساخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی حیدری هراتمه، دانشجوی مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم و سازنده این دستگاه، گفت: آب‌میوه گیری سیار، ساخت نوعی جدید از یک آبمیوه گیری که قادر است با باطری شارژ و در مکانهایی که برق شهر وجود ندارد نظیر پارک‌ها، خیابان‌ها، مسافرت، حیا ط منزل و ... کار آب میوه گرفتن را انجام دهد و باتری آن از نوع باتری دوربین‌های دیجیتالی است و قابل شارژ خواهد بود.

وی افزود: این دستگاه چند منظوره بوده و قادر است که آب چند نوع میوه را بگیرد و همچنین قابل حمل و سبک است و از لحاظ شکل ظاهری، نمایی جذاب دارد و سعی شده در طراحی آن کاربردی بودن و به روز بودن مد نظر باشد.

حیدری در ادامه گفت: اجزای این آبمیوه گیری شامل مخزن، سیستم، باتری، مخلوط کننده، مجاری و پایه است و هزینه اولیه ساخت آن بالغ بر 950 هزار ریال شده است و در تولید انبوه می‌تواند تا 750 هزار ریال قابل تقلیل باشد.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه آب‌میوه گیری که منفصل و سیار است با هدف استفاده از وسایل مورد نیاز منزل در فضاهای خارج از منزل یا مکانهای غیر ساختمانی ساخته شده است دارای گواهینامه ثبت اختراع می‌باشد.

مجتبی حیدری هراتمه پیش از این، چهار ابتکار و اختراع شامل مشعل آبی برای زیباسازی فضای آسمانی شهرها، نان پز لقمه‌یی برای کاهش ضایعات نان، دستگاه جمعگر آب به منظور کاهش مصرف آب و دستگاه بیل آسان بر به منظور بهینه سازی استفاده از بیل دستی توسط کشاورزان و دستگاه نمانویس نیز ساخته و به ثبت رسانده است.

(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵) ۰۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها