دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۷
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۳۰۳۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف روغن بادام شیرین مانع بروز اختلالات خواب است

حسین رضائی زاده، دستیار دکترای تخصصی طب سنتی اظهار کرد: چکاندن چند قطره روغن بادام شیرین در بینی در ساعات آخر شب، مانع بروز برخی از اختلالات خواب می شود.

 این متخصص طب سنتی در برنامه چراغ از رادیو تهران به تشریح اصول حفظ سلامتی در طب سنتی ایران و نقش خواب و بیداری در این زمینه پرداخت.
وی در ابتدای این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه تعادل خواب و بیداری عامل مهمی در درمان بیماریهاست، تصریح کرد: عدم تعادل در خواب و بیداری از نظر زمان و طول آن، عامل بسیاری از بیماریهاست.
این کارشناس طب سنتی در ادامه خاطرنشان کرد: غالب اعمال طبیعی بدنش که شامل متابولیسم است در خواب اتفاق می افتد و قوای مغزی نیز در خواب تقویت می شوند. بخشی از ترمیم بافتهای بدن که در طول روزمره آسیب می بینند نیز در خواب صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: بهترین ساعت خواب حدود 10 شب تا سحرگاه است و این نکته را باید در نظر داشت که متوسط زمان شام خوردن تا خواب باید 3 ساعت باید باشد.
رضائی زاده در تشریح انواع اختلالات خواب گفت: برخی به تدریج و دیر می خوابند اما برخی دیگر فوری به خواب رفته و بعد بلافاصله بیدار می شوند و نیز برخی دیگر از اختلات خواب که شامل دیدن خوابهای کابوس مانند است.
این کارشناس طب سنتی در ادامه خاطرنشان کرد: این گونه اختلالات را ناشی از سوء مزاج و خشکی در بدن دانست و گفت: اینها توام با سردی و گرمی است که منجر به این اختلالات خواب می شود. کسی که می خوابد، اما سطحی و با کوچکترین صدایی بیدار می شود، نشان از این است که رطوبت لازمی که باید روی سلولهای عصبی انسان بنشیند تا فرد به خواب برود کم است و این رطوبت باید تامین شود.
وی گفت: اینگونه افراد بعد از ظهرها نباید بخوابند و ساعت خواب شب را باید جلوتر بیاورند. به این افراد توصیه می شود که چند قطره روغن بادام شیرین در بینی بچکانند و قدری بر پیشانی و سر خود بمالند.
رضائی زاده افزود: استفاده از فرنی بادام در ساعات آخر شب نیز برای رفع اینگونه خوابهای سطحی و افزایش خوابی عمیق مفید است.

(دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها