یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۹۸۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

راه اندازی کارخانه لبنیاتی نسیم ارس در اهر

مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از راه اندازی مجدد کارخانه لبنیاتی نسیم ارس (آوارسین) در شهرستان اهر خبر داد.

مهندس ایاز برنو درحاشیه جلسه مشترک رئیس سازمان با فرماندار شهرستان اهر، ضمن اعلام این مطلب گفت: فعالیت کارخانه شیر پاستوریزه نسیم ارس اهر که در زمینی به مساحت ۴هزار مترمربع به بهره برداری رسیده بود به دلیل مشکلاتی متوقف شده بود که در حال رایزنی با مدیریت این شرکت جهت راه اندازی مجدد خط تولیدآن هستیم. 

وی راه اندازی مجددکارخانه لبنیاتی نسیم ارس را یکی ازاولویتهای کاری مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان اهر عنوان نموده و افزود: راه اندازی مجدد این شرکت، به جهت اینکه شهرستان اهر یکی از قطب‌های مهم شیرو فرآورده‌های لبنی در استان می‌باشد کمک شایانی خواهد نمود. 

مهندس برنو با بیان اینکه فرصت‌ها و زمینه‌های مناسبی برای ایجاد کارخانجات فرآوری فندق و سماق با برند شهرستان اهر وجود دارد افزود: امیدوارم در همایش توسعه بخش کشاورزی که بزودی در شهرستان اهر برگزارخواهد شد عنایت و توجه ویژه‌ای به مباحث فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی صورت پذیرد. 

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ضمن تاثیر در توسعه پایدار بخش کشاورزی باعث شکوفایی بخش وسیعی در اقتصاد ملّی خواهد بودافزود: کمک به توسعه بازارتولیدات کشاورزی و مواد خام با افزایش تقاضای مصرف کنندگان از مهم‌ترین نقش‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است. 
وی با اشاره به نقش موثر صنایع تبدیلی درجلب سرمایه گذاری تصریح کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از راهکارهای جلب سرمایه گذاری خارجی در کشور است. 

مهندس برنو با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی زمینه‌های مساعدی رابرای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم می‌کند ادامه داد: افزایش صادرات غیرنفتی با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی امکان پذیر بوده و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را نیز باید از مزایای این گرایش از صنایع کشاورزی قلمداد کرد. 

وی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی افزایش ارزش افزوده و بهره وری در بخش کشاورزی را در پی دارد افزود: استراتژی ایجادوتوسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی باتوجه به ارتباط مستمربابخش کشاورزی بعنوان فعالیت اصلی روستاییان ازیک طرف و امکانات و قابلیتهای موجود در روستا از طرف دیگر، نقش مؤثری در توسعه روستایی ایفا می‌کند. 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

ایلنا

(یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱) ۱۲:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها