چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۳:۴۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۲۸۴۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

آغاز به کار اولین کارگاه الگویی بسته بندی خرمای خاورمیانه

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری گفت: امروز اولین کارگاه الگویی بسته بندی خرمای خاورمیانه در خوزستان آغاز به کار می کند.

مجید امانی، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری با بیان این مطلب اظهار داشت: سالانه 1 میلیون تن خرما در ایران تولید می شود.
وی افزود: بخش زیادی از خرمای تولیدی به ضایعات تبدیل می شود و بقیه آن به دلیل نبود استانداردهای مناسب برای بسته بندی خرما، با استقبال مصرف کننده مواجه نمی شود در نتیجه سرانه مصرف این محصول در ایران بسیار کم است.
امانی گفت: این کارگاه با همکاری مشترک سازمان یونیدو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و جهادکشاورزی استان خوزستان راه اندازی شده است.
وی خاطر نشان ساخت: یونیدو جمهوری اسلامی ایران و استان خوزستان را به عنوان سایت الگویی بسته بندی خرما انتخاب کرده است.
عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری خاطر نشان ساخت: این کارگاه الگویی با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: در این کارگاه که منطبق بر استانداردهای HACCP طراحی شده است، طرح های تحقیقاتی، پژوهشی، الگویی و ترویجی اجرا خواهد شد.
امانی ادامه داد: این کارگاه با ظرفیت 3 تن در روز و در مساحتی بالغ بر 300 متر مربع ساخته شده و صاحبان صنایع و فعالان صنعت خرما می توانند از دستگاه های موجود در آن الگو بگیرند.
وی اظهار داشت: برخی دستگاه های این کارگاه به وسیله محققان موسسه تحقیقات میوه های گرمسیری طراحی و به بهره برداری رسیده است.
عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری خاطر نشان ساخت: بسته بندی در این کارگاه به صورت کاملا مکانیزه بوده و هیچ یک از مراحل بسته بندی اعم از شستشو، هسته گیری و ... به صورت دستی انجام نمی شود.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
موج
(چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰) ۱۳:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها