چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۸۰۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

300 تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی ذخیره سازی شد

استاندار خراسان جنوبی از ذخیره سازی 300 تن گوشت مرغ برای تنظیم بازار شب عید در استان خبر داد.

قهرمان رشید سه شنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه 30 تن گوشت قرمز  نیز در استان برای تنظیم بازار شب عید امسال خریداری و ذخیره سازی شده است، اظهارداشت: تامین مایحتاج و نیازمندی های مردم خصوصاً در ایام پایانی سال از مهمترین وظایف مسئولان دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در تامین مایحتاج مردم کمیت و کیفیت را مورد توجه قرار دهند، افزود: نمایشگاه های فروش بهاره در مرکز استان و شهرستان ها باید با ارائه نیازمندی های شهروندان بتواند نقش مهمی در کمک به اقتصاد خانوارها در ایام پایانی سال ایفا کنند.

رشید با بیان اینکه امسال بحث تنظیم بازار از دو جهت حائز اهمیت است، گفت: سال جاری اولین سالی است که سازمان بازرگانی با سازمان صنعت ومعدن ادغام شده است از اینرو مسئولان امر باید تلاش کنند تا مشکلات موجود دراین زمینه، تامین نیازمندی های مردم را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ها اجناس باید در حد مورد نیاز و با بهترین کیفیت ارائه شود، بیان کرد: در بحث برنج نیز باید پیش بینی های لازم انجام شود تا در این زمینه نیز استان با مشکلی مواجه نشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 700 واحد مرغداری در استان در حال فعالیت هستند، بیان داشت: انتظار است که شهروندان در خراسان جنوبی برای خرید مرغ مورد نیاز خود با مشکلی مواجه نشوند.

استاندار خراسان جنوبی  ادامه داد: قیمت مرغ ارائه شده در استان نباید از استان های همجوار گران ترباشد.

اختصاص 5 میلیارد ریال یارانه علوفه به دامداران و عشایر استان

وی به تخصیص پنج میلیارد ریال اعتبار برای علوفه یارانه ای برای دامداران و عشایر در سال جاری اشاره کرد و افزود: مسئولان باید با در نظر گرفتن شرایط دامداران، کشاورزان و عشایر آنها را مورد توجه جدی قراردهند، چرا که کمک به آنها کمک به اقتصاد استان است.

رشید به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهارکرد: دشمنان در داخل و خارج همواره از راه های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ایجاد اخلال در نظام عرضه وتقاضای بازار نیز یکی از راه هایی است که از آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از حیث تامین ارز و طلا در حال حاضر هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، یادآور شد: برخی افراد همواره به دنبال ایجاد تنش در اذهان عمومی هستند و می خواهند طوری القاء کنند که کشور با بحران مواجه است در حالیکه نه تنها اینگونه نیست بلکه در زمینه تامین ارز و طلا، ایران وضعیتی به مراتب بهتر نسبت به کشور های همسایه و جهان دارد.

رشید به وضعیت کیفیت نان در استان اشاره کرد و افزود:گرچه مقایسه کیفیت نان در حال حاضر با قبل از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها قابل مقایسه نیست اما دراین زمینه نیز هنوز باید اقدامات بیشتری صورت گیرد تا کیفیت نان بیش از این ارتقاء یابد.

استاندار خراسان جنوبی آموزش نانوایان را یکی از راههای ارتقای کیفیت نان دانست و تصریح کرد: این امر باید از سوی متولیان امر در مرکز استان و شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد تا افرادی که در نانوایی ها مشغول به کار هستند به طور حرفه ای با این حرفه مقدس آشنا شوند.

رشید حمایت از صنعت شیر در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک های عامل استان نیز با ارائه تسهیلات مورد نیاز به این امر کمک کنند.

.

.

.

.

..

..

.

.مهر

(چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰) ۱۰:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها