چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۰ / ۰۹:۳۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۷۹۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مجمع واردکنندگان عامل افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور

مجمع عالی واردکنندگان مواد پروتئینی، مجمع غیرقانونی برای قانونی کردن واسطه گری در امر واردات و افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید در کشور هستند.

سید محمد موسوی مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی سراسر کشور با بیان این مطلب گفت: مجمع عالی واردکنندگان مواد پروتئینی در واقع همان واسطه ها و دلالانی هستند که با فریب دولت پس از اجرای سیاست هدفمندی یارانه ها اقدام به تشکیل این مجمع در سال گذشته کردند.
وی افزود: مجمع مذکور با هدف کنترل و سروسامان دادن به واردات گوشت قرمز و سفید تشکیل شده است.
موسوی با انتقاد شدید از عملکرد این مجمع گفت:‌ از زمان تشکیل مجمع عالی واردکنندگان و به خاطر منافع سودجویانه قیمت گوشت وارداتی برای هر تن 1000 یورو افزایش یافت.
وی ادامه داد: تا قبل از تشکیل این مجمع تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی، خود اقدام به واردات مستقیم گوشت می کردند و گوشت را هر تن 3 هزار و 200 یورو خریداری می کردند در حالی که با تشکیل این مجمع هم اکنون تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی هر تن گوشت را 4 هزار و 200 یورو از این مجمع خریداری می کند.
وی افزود: دلال های مجمع عالی واردکنندگان با نفوذ در بدنه دو وزارتخانه ی کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت توانستند به کار غیرقانونی و دلالی خود وجه قانونی داده و نتیجه این واسطه گری ها در کشور منجر به افزایش قیمت گوشت و ضرر تولیدکننده و مصرف کننده نهایی شده است.
وی تصریح کرد:‌ با افزایش قیمت میزان تولید کاهش پیدا می کند و پر واضح است که با کاهش تولید ادامه کار واحدهای تولیدی فرآورده های گوشتی مقرون به صرفه نخواهد بود و آنان با اخراج کارگرهای خود یکی پس از دیگری به تعطیلی کشانده می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور 3 میلیون نفر از طریق صنعت فرآورده های گوشتی امرار معاش می کنند گفت: در حال حاضر این صنعت با تولید 450 هزار تن فرآورده های گوشتی برای 110 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرد.
وی افزود: میانگین مصرف هر ایرانی متناسب با حجم تولید سالیانه 6.5 کیلو فرآورده های گوشتی است و براساس آخرین نرخ ها قیمت هر وعده غذای فرآورده های گوشتی در کشور 40 درصد از غذاهای سنتی ارزان تر است.
وی ادامه داد: میزان گوشت مورد نیاز این صنعت سالیانه 200 هزارتن است که تنها 50 هزار تن آن از طریق واردات تامین می شود.
وی اظهار داشت: از آنجایی که این صنعت به تنهایی زمینه امرارمعاش 3 میلیون نفر و تامین یک وعده غذای روزانه 7.5 میلیون نفر را در کشور فراهم کرده است نمی توان و نباید برای تامین تنها 50 هزار تن گوشت موردنیاز این صنعت به کار واردات این میزان گوشت را به دلالانی حواله داد که با نیرنگ و سودجویی بیشتر با چند برابر قیمت واقعی گوشت را در اختیار تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی و مردم قرار می دهند.
موسوی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی خواستار اعطای مجوز از سوی دولت برای به دست گرفتن امر واردات گوشت مورد مصرف این صنعت توسط شرکت تعاونی و انجمن تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی می باشند.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
باشگاه خبرنگاران
(چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها