دوشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۰ / ۱۱:۴۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۷۷۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رئیس هیئت مدیره "قهکمت" خبر داد:

تلاش قند هکمتان برای افزایش تولید

رئیس هیئت مدیره قند هکمتاناز تلاش این شرکت برای افزایش تولید خبر داد.

مرتضی علیجانی رئیس هیئت مدیره شرکت قند هکمتان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به مطلوب بودن شرایط اساسی و بنیادین این شرکت، اظهارداشت: بر اساس پیش بینی های برآوردی در بودجه سال مالی منتهی 91، نرخ فروش هر کیلو شکر سفید تولیدی به مبلغ 11 هزار ریال دیده شده که در صورت نبود اتفاق غیر منتظره در بازار مصرف، شرکت می تواند با همین نرخ سود پیش بینی شده 10 هزار و 58 ریالی خود را تا پایان سال مالی مذکور محقق کند.
وی به پیش بینی 150 هزار تنی جذب چغندر قند در بودجه سال مالی 91 "قهکمت" اشاره کرد که بر این اساس تا کنون شرکت موفق به جذب 130 هزار تن چغندر قند از کشاورزان شده و به نسبت آن 100 هزار تن شکر تصفیه شده را تولید و برای فروش آماده ساخته است.
علیجانی با اشاره به قیمت گذاری شکر بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار مصرف، چشم انداز وضعیت صنعت قند و شکر را چنین تشریح کرد: اگر چه بازار شکر در مجموع برای تولید کنندگان بازدهی رضایت بخشی داشته اما اینکه برخی به تصور فراتر رفتن قیمت شکر در داخل، انتظار وقوع اتفاق خاصی را از این بابت داشته باشند چندان با واقعیت سازگار نیست چرا که امکان خرید و فروش شکر 14 هزارو 500 ریالی در بازار کمی بعید به نظر می رسد.
وی با تاکید بر نقش دولت در فرایند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، افزود: در سال گذشته با وجود ذخیره سازی شکر از سوی دولت، گاهی اوقات دیده می شد که متناسب با نیاز بازار و عطش تقاضا، عرضه مناسبی صورت نمی گیرد و ناخودآگاه این شائبه ایجاد می شد که نهادهای دولتی نیز برای انتفاع از وضعیت بوجود آمده در بازار، قصد کسب سود بجای کنترل عرضه و تقاضا را دارند.
رییس هیات مدیره شرکت قند هکمتان از تجهیز به نقدینگی به عنوان اولویت اول کارخانجات قند و شکر نام برد.
وی با اشاره به قرار داشتن در فصل جذب چغندر قند و لزوم پاسخگویی به مطالبات چغندر کاران، به مملو شدن انبارها از شکر تولیدی و پاسخگو نبودن بانک ها به نیاز مالی شرکت ها اشاره کرد که این مسائل شرایط دشواری را پیش روی شرکت های مزبور قرار داده است. 
علیجانی در پاسخ به این سوال که" آیا در روند بازار سازی سهام "قهکمت" هدف خاصی دنبال می شود؟" گفت: اینکه برخی سهامداران تصور می کنند که در فراز و فرود قیمت این سهم سهامدار عمده حقیقی "قهکمت"، سیاستی را اجرا می کند که باعث متضرر شدن سهامداران خرد این شرکت شود، به هیچ وجه واقعیت ندارد.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در این شرکت با هدف خرید و فروش سهام نبوده است؛ هر چند که گاهی اوقات به توصیه بورس برای افزایش نقدینگی و سهام شناوری شرکت موظف به عرضه بخشی از سهام در بازار شده است. 
وی ادامه داد: این در حالی است که هر چه قیمت سهام افزایش یابد، همه سهامداران شرکت از آن خوشحال می شوند.
به گزارش موج، سهام شرکت قند هکمتان طی هفته های اخیر در بیشترین قیمت به نرخ 15 هزار ریال رسید، اما پس از آن بر خلاف رشد نسبی قیمت سهام در گروه قند و شکر بورس، با نزول قیمت از این سطح مواجه شد که برخی سهامداران خرد این شرکت سیاست هیئت مدیره برای بازگشایی نماد این سهم پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه در پیش رو آنرا علت افت قیمت آن عنوان می کنند.
قند هکمتان در گروه قندی نسبت قیمت به درآمد آن 11.2 مرتبه است که علاوه بر تولید شکر، به سرمایه گذاری در بانک اقتصاد نوین، بیمه نوین پرداخته و دارای حدود هزار هکتار زمین مزروعی در منطقه ثامنین استان همدان است. 
پیش بینی سود هر سهم شرکت کوچک قند هکمتان از محل تصفیه 220 هزار تن شکر با 102 ریال افزایش روبرو خواهد شد.
این شرکت با سرمایه بیش از 3 میلیارد تومانی یکی از شرکت کوچک بورس اوراق بهادار بشمار می رود که با بازدهی سهام 28 درصدی در 10 ماه اخیر مواجه شده است؛ این در حالی است که بازدهی کل بازار سهام در مدت مذکور اندکی بیش از 19 درصد بوده است.
شرکت 3 میلیارد تومانی قند هکمتان برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 91، مبلغ
یک هزار و 58 ریال سود را بطور خالص برای هر سهم خود پیش بینی کرده که نسبت به درآمد واقعی آن در سال مالی گذشته، از افزایش 26 درصدی برخوردار بوده است.
"قهکمت" برای سال مالی منتهی به سی و یکم شهریورماه 90، به ازای هر سهم درآمد هشت هزار و 410 ریالی را محقق کرده که نسبت به اولین پیش بینی در بودجه این دوره مالی از رشد 45 درصدی برخوردار است.
سود انباشته "قهکمت" تا پایان سال مالی فوق بالغ بر 2 میلیارد و 82 میلیون و 200 هزار تومان اعلام شده که نسبت به کل سرمایه آن تنها 3 درصد فاصله دارد؛ طی سال مالی منتهی به پایان شهریور 89، قهکمت با وجود تحقق عایدی 379 ریالی هر سهم در پایان سال مالی فوق، سودی 400 ریالی را به ازای هر سهم در مجمع تقسیم کرد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

موج

(دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰) ۱۱:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها