یکشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۰ / ۰۹:۴۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۷۶۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
در هفته بسیج همگانی تغذیه انجام خواهد شد؛

مشاوره تغذیه ای رایگان به شهروندان

در هفته بسیج همگانی، کارشناسان تغذیه در واحدهای مشاوره شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور، مشاوره تغذیه برای مراجعه‌کنندگان را به طور رایگان انجام می‌دهند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: جشنواره‌های غذای سالم با هدف شناساندن غذاهای سنتی با کیفیت تغذیه‌ای، اندازه‌گیری قد وزن و انجام مشاوره تغذیه از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه صحیح در معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود.
دکتر زهرا عبداللهی افزود: در این راستا همچنین سامانه ملی پایش امنیت غذا و تغذیه در ایران راه‌اندازی شده و اولین نقشه آسیب‌پذیری امنیت غذا و تغذیه ترسیم شده است.
وی ادامه داد: این نقشه با کمک جمعی از اساتید تغذیه، آمار، اپیدمیولوژی، اقتصاد، بهداشت و کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، وزارت رفاه، مرکز آمار ایران و کمیته امداد امام خمینی(ره) و براساس شاخص‌های تامین غذا، شاخص‌های جمعیتی و بهداشتی و هم چنین شاخص‌های تغذیه‌ای تدوین شده است. 
این متخصص تغذیه بیان کرد: نتایج مطالعات هزینه خانوار در این گزارش حاکی از آن است که روند امنیت غذایی در یک روند ده ساله بهبود یافته است به طوری که سهم هزینه خوراک از کل هزینه‌های خانوار در مناطق شهری و روستایی روند کاهشی داشته است.
دکتر عبداللهی تصریح کرد: روند شیوع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال کشور نیز در یک دوره 13 ساله در حدود 50 درصد کاهش یافته است و برنامه‌های مراقبت تغذیه‌ای کودکان زیر 5 سال در شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور نقش قابل ملاحظه‌ای در بهبود وضعیت تغذیه کودکان کشور داشته است. 
وی در ادامه درباره برنامه های این دفتر در دومین هفته بسیج همگانی تغذیه گفت: حدود نیم میلیون بروشور، پمفلت و فولدر آموزشی در زمینه مصرف نمک ، نموگرام نحوه محاسبه نمایه توده بدن برای تعیین اضافه وزن و چاقی و توصیه‌های کاربردی تغذیه‌ای برای داشتن وزن مطلوب، تغذیه و بیماری‌های قلبی عروقی، نقش نوشیدنی‌ها در سلامت، تغذیه در پیشگیری از سرطان، فیبر غذایی و نقش آن در سلامت، اضافه وزن و چاقی و مشکلات آن در بارداری تهیه و در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شده است.
به گفته سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، این مطالب آموزشی از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور دردسترس عموم مردم قرار گرفته است.

.

.

..

.

.

.

.

.

.موج

(یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰) ۰۹:۴۵
علی
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ Iran
0
0
0

با سلام و عرض ادب متولد 44 هستم با دو فرزند و همسرم زندگی میکنم، یک روز در میان به باشگاه بدنسازی میروم و حدود دو الی سه ساعت با وزنه های کم به ورزش می پردازم، اما در وسط تمرینات احساس خستگی میکنم غذایم خیلی کم است اولا به نظر شما ادامه دادن به چنین ورزشی
خوب است یا نه آنهم در چنین شرایطی، دوم میخواهم موادی مصرف کنم که این خستگی را از بین ببرد و بدنم از ورزشی که میکنم استفاده بهینه داشته باشد و بانرژی و قوی شوم البته نه برای مسابقه ووو ، فقط برای زیبائی اندام و داشتن جسمی و روحی سالم ، ممنونم

donya
۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
0
0

Moshavreye raygan e taqzie rezhimo kaheshe vazn...midin?

mehrdad
۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
0

با سلام و عرض ادب، اگه کسی با استفاده از فرمول های کراوس به این نتیجه رسیده باشه که X مقدار انرژی نیاز داره و بعد از اون مثلا 55% درصدشو اختصاص بده به کربوهیدرات و مقدار بدست اومده رو تقسیم کنه به مقدار انرژی یک واحد کربوهیدرات و تعداد واحد های کربوهیدرات
روزانه رو بدست بیاره،بعد از این مرحله چطوری باید یک رژیم درست رو طراحی کنه؟لطفا ارجاع ندید به متخصص تغذیه چون میخوام ماهیگیری یاد بگیرم...اگه میشه یه کتاب بهم معرفی کنید که بتونم این محاسباتو به پایان برسونم.....خیلی ممنون

saeed
۱۳۹۵/۰۳/۰۷ Netherlands
0
0
0

سلام میدانیم که ترک حیوانی یعنی استفاده نکردن از مواد غذایی ای که از حیوان بدست آمده است مثل گوشت لبنیات تخم مرغ و... لطفا رژیم جایگزین و مقدار مصرف را بیان کنید با تشکر

آرزو غلامی
۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
0

من دارم واسه کنکور اماده میشم واسه همین باید مواد قتدی زیادی بخورم ازطرف دیگر هم خودم اضافه وزن دارم و میخوام وزن کم کنم پس نون و برنجو میشه گفت حذف کردم حالا ازتون میخوام راهنماییم کنین که باید چی کار کنم؟ خیلی خیلی ممنون میشم که جوابمو بدین.

شهریار
۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
0

سلام کبد چرب گرید دوداشتم طی دوماه سرخود رژیم گرفتم ۱۲کیلووزن کم کردم وورزش هم میکردم متاسفانه ازگرید۲به گرید۲به۳رسیدم اونم توی دوماه یک برنامه تغذیه میخواستم چربی کبدو یبوستم روبرطرف کنه ممنون میشم.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها