سه شنبه / ۶ دی ۱۳۹۰ / ۰۹:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۷۵۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افتتاح کشتارگاه مدرن ایرانی در پاکستان

ک کشتارگاه مدرن ایرانی در پاکستان به بهره برداری رسید.

  یک کشتارگاه مدرن ایرانی برای ذبح دام در منطقه «شاهپور کنجیران» در ایالت پنجان پاکستان و در نزدیکی شهر لاهور به بهره برداری رسید.
در مراسم افتتاحیه این مجتمع کشتارگاهی شهاب شریف، سروزیر پنجاب، برخی اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، شماری از نمایندگان مجلس پاکستان، وزیر محلی و اعضای وزارت بهداشت و دام پنجاب و همچنین مرتضی حیدر، مدیرعامل مجتمع گوشت صنعتی مشهد که اجرای این پروژه را بر عهده داشت به همراه هیئت هایی از ترکیه و هلند حضور داشتند.
این پروژه توسط مجتمع گوشت صنعتی مشهد ایران و همکاری شرکت دام و کشاورزی پنجاب پاکستان در کمتر از 11 ماه و با هزینه ای نزدیک به یک میلیارد روپیه تاسیس شده است که در نوع خود رکورد قابل توجهی به شمار می آید.
شهاب شریف در مراسم افتتاحیه این کشتارگاه مدرن از همکاری های ایران در این بخش قدردانی و این کشتارگاه را نشانه بارزی از دوستی و صمیمیت دو ملت عنوان کرد.
سروزیر پاکستانی همچنین از فراهم آمدن شرایط برای صادرات گوشت به کشورهای همجوار توسط پاکستان با راه اندازی این کشتارگاه خبر داد و از حمایت های بی دریغ و مستمر ایران در این زمینه قدردانی کرد.
مرتضی حیدر نیز در این مراسم با اشاره به همکاری ایران و پاکستان در پروژه‌های مشترک تاکید کرد که ایران متعهد است تا همکاری خود با سایر کشورهای اسلامی را گسترش دهد.
وی از تمایل ایران برای سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف در این راستا خبر داد و با اشاره به اینکه کشتارگاه تازه تاسیس در پنجاب از امکانات مدرن و جدیدترین فناوری های روز بهره مند است، تصریح کرد: این کشتارگاه ظرفیت ذبح روزانه یکهزار رأس دام بزرگ و 12 هزار رأس دام کوچک را دارا می‌باشد.
مدیرعامل مجتمع گوشت صنعتی مشهد همچنین اعلام کرد که تاسیس این کشتارگاه 21 میلیون دلار هزینه در برداشته است که 20 درصد آن را دولت ایران تامین کرده است.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

موج

(سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها