چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۰ / ۱۳:۰۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۲۷۴۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
دبیر کمیته ملی شیر مدارس

توزیع نان غنی‌شده با اولویت مدارس ابتدایی درصورت تامین اعتبار

دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور از بررسی طرح "توزیع نان غنی‌ شده" در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: چنانچه بتوانیم اعتبارات لازم را تامین کنیم، توزیع نان غنی شده با اولویت مدارس ابتدایی در دستور کار قرار می‌گیرد

علیرضا کریمیان ، گفت: علاوه بر توزیع شیر رایگان که از یک ماه پیش در مدارس کشور آغاز شد، یکی دیگر از برنامه‌های کمیته شیر مدارس، توزیع نان غنی شده است که اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است.

وی افزود: هم اکنون این طرح در دست بررسی اولیه است و در این راستا صحبت‌هایی با اتحادیه آرد و نان صورت نیز گرفته و چنانچه بتوانیم به نتیجه برسیم و اعتبار آن تخصیص یابد، توزیع نان غنی شده نیز با اولویت مدارس ابتدایی در برنامه کمیته قرار دارد.

کریمیان درباره توزیع شیر در مدارس نیز گفت: در حال حاضر توزیع شیر در همه استان‌های کشور آغاز شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دبیر کل ملی شیر مدارس با اشاره به تفاهم‌نامه‌ سال گذشته کمیته ملی شیر مدارس با موسسه استاندارد ، گفت: این تفاهمنامه امسال نیز تمدید شد و براساس آن کیفیت شیر مدارس را کنترل می‌کند.

به گفته وی، امسال هم همچون سال گذشته، شیر از روی میز مدارس مورد آزمایش و کنترل قرار می‌گیرد تا استانداردهای اعلام شده و مورد نظر از سوی کمیته های مربوطه به دقت بررسی و نظارت شود.

کریمیان خاطرنشان کرد: علاوه بر موسسه استاندارد، وزارت بهداشت و اداره کل ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های نظارتی نیز کیفیت شیر مدارس را کنترل می‌کنند.

دبیر کمیته ملی شیر مدارس در خاتمه گفت: شیری که در مدارس توزیع می‌شود دارای 2.5 درصد چربی بوده و شیر صنعتی پاستوریزه و یا استرلیزه است و کیفیت آن مورد تایید موسسه استاندارد و وزارت بهداشت است.

.

.

.

.

.

.

.

..

ایسنا

(چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰) ۱۳:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها