جمعه / ۱۸ آذر ۱۳۹۰ / ۱۳:۴۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۷۱۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک

مدیرکل دامپزشکی فارس از استمرار عرضه مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در این استان در طول دوره پرورش به چرخه مصرف مردم خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، بیژن دهقانی اظهار داشت: گوشت مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک شامل گوشت مرغ نیمچه گوشتی با سن حدود 45 روزگی است که در واحدهای پرورش دارای پروانه بهداشتی بهره‌برداری معتبر از اداره کل دامپزشکی این استان به شیوه صنعتی پرورش یافته و در طول دوره پرورش آنها از هیچ نوع آنتی‌بیوتیکی استفاده نشده باشد. 
دهقانی افزود: برای دستیابی به این مهم، با تکیه بر آموزش به پرورش‌دهندگان و توانمندسازی مدیریت در پرورش و انجام اقدامات بهداشتی لازم، فرهنگ عدم مصرف آنتی‌بیوتیک و سایر داروها در پرورش طیور به ‌عنوان یک اصل مدنظر قرار گرفته است. 
وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان فارس برای اجرای این طرح با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد، تامین تجهیزات و بهره‌گیری از امکانات آزمایشگاهی و برنامه‌ریزی لازم از نظرات کارشناسان صاحب‌نظر نیز بهره برده است. 
این مسئول اضافه کرد: در طول دوره پرورش در سه مرحله و همچنین بعد از کشتار از لاشه‌های مرغ نمونه‌گیری به عمل آمده و در آزمایشگاه مرجع دامپزشکی فارس مورد آزمایش باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک قرار گرفته است و همچنین مصرف‌کنندگان آگاه باشند که این مرغ‌ها از روز نخست پرورش تا زمان تحویل به کشتارگاه و عرضه با نظر بازرسان این اداره کل هستند. 
دهقانی به مصرف‌کنندگان توصیه کرد که مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک فقط با لیبل‌های ویژه شرکت‌‌های دارای مجوز از دامپزشکی و در فروشگاه‌های ویژه عرضه می‌شود و همچنین شهروندان مراقب سوءاستفاده افراد سودجو باشند. 

(جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰) ۱۳:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها