چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۰ / ۱۱:۵۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۷۰۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

چایکاران ، رنگ و عطر چای خود را حس نمی‌کنند

نماینده مردم رودسر و املش درباره اقدامات انجام شده برای چایکاران گفت: برای بهبود وضعیت چای و چایکاران، کارهای بسیاری انجام شده است، اما متأسفانه ضعف‌هایی که در سامانه اجرایی می‌بینیم، باعث شده است که وضعیت کشاورزی در این بخش، مطلوب و رضایت بخش نباشد.

 اسدالله عباسی گفت: انتظار داشتیم پس از تشکیل سازمان چای، اوضاع چای و چایکاری بهتر و همچنین وضعیت بسته سیاستی چای با جدیت بیشتری از طرف دولت پیگیری شود؛ از جمله این‌که مطالبات ۴ ماهه چایکاران تا‌کنون پرداخت نشده که این مورد مشکلات بسیاری برای کشاورزان درست کرده است.

وی اظهار داشت: این کشاورزان تک محصول هستند و این وقفه چند ماهه، باعث کاهش انگیزه آنها در تولید با کیفیت چای شده است. امیدوارم خیلی زود این مطالبات پرداخت شود تا کشاورزان بیشتر از این اذیت نشوند.

عباسی همچنین درباره برنج‌کاری و برنج‌کاران هم گفت: خوشبختانه وضعیت برنج نسبت به گذشته بهتر شده است، ولی انتظار داریم که حمایت بیشتری در این بخش از کشاورزان انجام شود و سیاست‌ها باید هم حمایت از مصرف‌کننده و هم حمایت از کشاورزان باشد.

در این‌باره باید گفت که برنامه‌ریزی حساب شده در کنترل واردات و توزیع برنج خارجی بسیار مهم است و ما به‌شدت پیگیر این مورد هستیم و انتظار داریم در بخش آبیاری و زهکشی و بیمه کشاورزی، اقدامات حمایتی از کشاورزان شود تا برنجکاران ما دغدغه آب و تسهیلات بانکی و... نداشته باشند.

نماینده رودسر و املش درباره اقدامات حمایتی انجام شده برای مرکبات و فندق هم توضیح داد: راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی فندق در منطقه، کار ارزشمندی بوده که در راستای حمایت از فندق‌کاران و بالا رفتن کیفیت و کمیت این محصول مؤثر است. این‌کار باعث افزایش تولید و کاهش هزینه تولید برای کشاورزان فندق کار خواهد بود.

عباسی درباره کارخانه فناوری فندق درمنطقه زیاز که در ۲ سال اخیر غیرفعال و تعطیل است، گفت: راه‌اندازی و سامان دادن این کارخانه باید انجام شود تا بحث قیمت‌گذاری و بسته‌بندی و... فندق در منطقه انجام گیرد.

عباسی افزود: خوشبختانه مجلس مصوبات خوبی برای حمایت از کشاورزان داشته و اعتبارات منظور شده، قابل توجه است. یک مورد وام‌های کم‌بهره‌ای است که در بخش‌های کشاورزی و دامداری در نظر گرفته شده و در بخش صیادی هم ۶۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است. انتظار داریم که شیلات این مورد را مدیریت کند تا با حمایت از صیادان، شرایط مطلوب‌تری برای صید و صیادی فراهم آید.

(چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰) ۱۱:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها