یکشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۳:۲۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۶۳۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

فرهنگ استفاده از تخم مرغ فرآوری شده در ایران وجود ندارد

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسامه دار گفت: متاسفانه فرهنگ استفاده از تخم مرغ فرآوری شده در ایران وجود ندارد.

دکتر سید فرزاد طلاکش دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار با بیان این مطلب اظهار داشت: در هفت کارخانه فرآوری تخم مرغ وجود داشته و روزانه 200 تن تخم مرغ جذب این کارخانه ها می شود.
وی افزود: پس از تولید تخم مرغ مایع پاستوریزه، این محصول به صنایع شیرینی، شکلات، کیک و کلوچه و بیسکویت عرضه می شود.
طلاکش گفت: سه کارخانه تولید پودر تخم مرغ نیز در ایران وجود دارد.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص موافقت بورس کالا با عرضه تخم مرغ فرآوری شده، اذعان داشت: اطلاع دقیقی در این رابطه ندارم.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار افزود: شرایط اقتصادی و تولیدات کشور هنوز آنقدر فراهم نشده که بتوان تخم مرغ فرآوری شده را در بورس عرضه کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام تولیدات کارخانه های فرآوری تخم مرغ جذب صنایع غذایی می شود زیرا روزانه برای رفع نیاز صنایع کیک و کلوچه باید 400 هزار تن تخم مرغ پاستوریزه در کشور تولید شود.
طلاکش خاطر نشان ساخت: البته در آمار ارائه شده نیاز قنادی ها برای تولید شیرینی لحاظ نشده و به دلیل نبود فرهنگسازی مناسب برای استفاده از تخم مرغ پاستوریزه، مصرف این محصول در صنایع غذایی کم است.
وی ادامه داد: با وجود الزام وزارت بهداشت برای مصرف تخم مرغ پاستوریزه در صنایع غذایی، هنوز در استان ها این الزام به اندازه کافی بوجود نیامده است.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار گفت: بسیاری از کارخانه ها به دلیل مباحث اقتصادی به بخشنامه وزارت بهداشت عمل نمی کنند و دانشکده علوم پزشکی نیز سخت گیری لازم در این زمینه را ندارد.
وی تاکید کرد: با توجه به آلوده بودن پوست تخم مرغ، در صنایعی نظیر سس مایونز که حرارت نمی بیند، باید از تخم مرغ پاستوریزه استفاده شود.
طلاکش افزود: اما متاسفانه هنوز تخم مرغی که انواع آلودگی روی پوست آن وجود دارد، به وسیله کارخانه های صنایع غذایی شکسته می شود و در محصول به مصرف می رسد.
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی به طور حتم مصرف کننده باید نگران سلامت مواد غذایی باشد.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار اظهار داشت: این دغدغه اصلی این انجمن است و در رابطه با حل این معضل، رایزنی های لازم با دستگاه های دولتی انجام شده است.

.

.

.

.

.

..

.

.

.

موج

(یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰) ۱۳:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها