دوشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۰ / ۱۳:۴۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۲۵۵۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رییس مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان:

میوه درخت بلوط کاربرد پزشکی و صنعتی دارد

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به 20 نوع مصرف شناخته شده از بلوط گفت: فراورده‌های درختی بلوط فواید بسیار دارد.

مهندس کریم قربانی اظهار کرد: بلوط بعنوان یک میوه درختی و جنگلی از گذشته تا به امروز مورد استفاده عموم قرار گرفته است.

وی افزود: این فرآورده درختی، علاوه بر فوایدی که در حوزه محیط زیست و تلطیف آب وهوا دارد، با سیستم و طبیعت بدن سازگار بوده و جایگزین مناسبی برای درمان و ابزارهای پزشکی امروزی محسوب می‌شود.

قربانی با بیان این‌که به طور کلی حدود 20 نوع مصرف از بلوط وجود دارد که هر کدام در جای خود قابل بحث است، افزود: میوه درخت بلوط خوراکی است و با توجه به قند و پروتئین بالا از آن نان محلی به نام «کلک» تهیه می‌شد. میوه بلوط را می‌توان بو داد و سپس آن را آرد و از آن چای تهیه کرد.

وی با اشاره به این‌که دم کرده میوه بلوط برای درمان اسهال خونی، رفع درد معده و گاز معده، رفع کم خونی و همچنین برای درمان نرمی استخوان و تقویت عمومی بدن موثر است، تصریح کرد: پوست نازک روی میوه بلوط که «جفت» نام دارد، مصارف دارویی و صنعتی زیادی دارد از جمله، برای درمان تب به کار می‌رود.

قربانی خاطرنشان کرد: قسمت «جفت» بلوط به دلیل داشتن تانن یا ترکیب پلی فنولیک به عنوان ضد اسهال، التیام دهنده پوست در پزشکی و داروسازی مصرف دارد و همچنین در صنعت جوهرسازی و دباغی از آن استفاده می‌کنند.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

ایسنا

(دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰) ۱۳:۴۲
سید غلامحسین عمادی
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ Finland
0
0
0

با سلام و تشکر از آن مدیریت محنرم.آیا از میوه درخت بلوط جنگلی غیر خوراکی میتوان در جایی استفاده کرد؟ قابل فروش میباشد؟ با تشکر


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها