دوشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۳:۴۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۵۱۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

افتتاح واحد تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در شهر صنعتی صومعه‌سرا

همزمان با هفته دولت، یک واحد تولیدی مکمل‌های غذایی و دارویی با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

همزمان با هفته دولت، مهندس مهدی سعادتی، گفت: این پروژه نخستین شرکت تولیدی مکمل‌های دارویی، رژیمی و ضد سرطان "ستارگان نیک" کشور است که سالانه 1200 تن دارو تولید می‌کند.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این چرخه تولیدی در کشور و شهرستان صومعه‌سرا، خودکفایی ایران اسلامی عزیز در ساخت داروهای مکمل غذایی برای ورزشکاران و قرص‌های لاغری یا رژیمی برای افراد متقاضی و استفاده‌کنندگان است.

استاندار گیلان، جلوگیری از خروج بی‌رویه ارز از کشور و جلوگیری از قاچاق داروهای مذکور را از دیگر اهداف اساسی و مهم برای تولید داخلی این داروها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت شرکت تولیدی مکمل‌های دارویی رژیمی و ضد سرطانی در مجموع با 7 هزار مترمربع زیربنا و حدود 2800 مترمربع فضای سالن تولید از سال 84 آغاز شده است.

سعادتی در خصوص اعتبارات هزینه شده این طرح کشوری نیز گفت: مبلغ 4 میلیارد و500 میلیون تومان اعتبار از بخش خصوصی و یک میلیارد 500 میلیون تومان تسهیلات از بانک تجارت، تامین و جهت احداث آن پرداخت شده است.

وی، اشتغال ایجاد شده از این طرح دارویی را50 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در دو نوبت کاری به تولید مشغول بوده، هم‌چنین این شرکت تولیدی با دو نمایندگی در شهرستانهای آستارا و رشت در حال فعالیت است.

استاندار گیلان، ضمن حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی در انجام پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان تاکید کرد: استان گیلان آماده سرمایه‌گذاری در راستای احداث واحدهای صنعتی، عمرانی و اقتصادی است.

وی در پایان اظهار کرد: از طرفی سرمایه‌گذاری‌های کلان در استان، جوابگو است، زیرا دولت با انجام زیرساختهای قوی در استان، مقدمات هرگونه سرمایه‌گذاری را در گیلان بیش از گذشته آماده کرده است.

براساس این گزارش، در چهارمین روز از هفته دولت، واحد تولید مکمل‌های غذایی و دارویی ستارگان نیک، واقع در شهر صنعتی صومعه‌سرا با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان، مدیران استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی صومعه‌سرا، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

ایسنا

(دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰) ۱۳:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها