جمعه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۳:۱۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۴۹۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران:

تنها مرجع رسمی کنترل کیفی کالا مشخص شد

براساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تاکید و دستور رئیس جمهوری، تنها نهاد مرجع و مسئول ترخیص کالا از مبادی مرزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، و تنها مرجع و مسئول کنترل کیفیت و استاندارد، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است.

نظام الدین برزگری رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، با بیان این مطلب و با اشاره به جلسه کارگروه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: رییس جمهوری در این جلسه بر برچیده شدن مبادی غیر رسمی ورود کالا، همچنین واگذاری امور واردات و ترخیص کالا به گمرک تاکید کرد.
به گفته وی، رییس جمهوری، سازمان استاندارد را تنها مرجع و مسئول کنترل کیفیت کالا و استاندارد معرفی و تاکید کرد که سازمان استاندارد به منظور واردات کالا به ویژه برای ورود کالاهای واسطه ای، مواد اولیه، صاحبان برند و واردکنندگانی که نمایندگی و خدمات پس از فروش در ایران دارند تسهیلاتی قائل شود و در واردات به عنوان متولی کیفیت، استانداردهای مربوط به واردکنندگان را برای ثبت سفارش اعلام کند.
رییس سازمان استاندارد تصریح کرد: در این جلسه رییس جمهوری یادآورشد واردکنندگان متعهد و مکلف هستند که منطبق با استاندارد ابلاغ شده برای واردات اقدام کنند و سازمان استاندارد از انجام دیگر اقدامات در گمرک خودداری و بیشتر توان بازرسی خود را صرف کنترل مراکز عرضه و بازار کند.
عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابراز امیدواری کرد: با توجه به تاکید رییس جمهوری از این پس گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها مرجع واردات به طور رسمی مسئولیت تمامی اقلام وارداتی به کشور را عهده دار شود و مبادی ورودی به غیر از حیطه گمرک ایران برچیده شود و در رابطه با استاندارد بودن و کیفیت کالاهای وارداتی هم تنها مرجع رسمی ورود کالا به کشور سازمان استاندارد است و سایر دستگاه های موازی باید جمع آوری شود.
برزگری خاطرنشان کرد: در این خصوص مقرر شد جلسه ای با مسئولیت وزیر امور اقتصادی ودارایی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز سازمان استاندارد تشکیل و راهکارهای مربوط به تسهیل استانداردسازی کالا در واردات بررسی و در جلسه آتی ارائه شود.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

موج

(جمعه ۲۸ مرداد ۱۳۹۰) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها