یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۴:۴۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۴۸۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کوتاهی سازمان میوه و تره بار برای عرضه آبزیان با کیفیت

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان اعلام کرد: سازمان میادین در ارائه غرفه به اتحادیه های تولیدی برای عرضه آبزیان کوتاهی کرده است.

عیسی گلشاهی با اشاره به اینکه در طرحی با عنوان کنترل ضایعات از مبدأ و شناسایی محصولات از مبدأ سازمان میادین میوه و تره بار با سازمان شیلات و اتحادیه های تولیدی آبزیان همکاری نکرد، گفت: برای آنکه بتوانیم بیشترین تأثیرگذاری را از لحاظ کنترل کیفیت و عرضه محصولات کیفی در شهر تهران داشته باشیم از سال گذشته طرحی با عنوان کنترل ضایعات از مبدأ اجرایی شد که متأسفانه سال جاری با کم کاری و کوتاهی سازمان میادین میوه و تره بار در اجرای آن روبرو شدیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک چهارم یا 25 درصد ماهیان تجاری عرضه شده در شهر تهران استفاده می شود و بیشترین مکانی که می توان این محصولات آبزی را عرضه کرد در میادین میوه و تره بار است بنابراین در قراردادی که با سازمان میادین منعقد شده قرار شد سازمان برای این منظور غرفه هایی را در اختیار اتحادیه های تولیدی محصولات آبزی قرار دهد که متأسفانه این امر عملی نشد و اتحادیه ها برای عرضه محصولات خود با سردرگمی روبرو شدند.

گلشاهی با بیان اینکه سازمان میادین میوه و تره بار سامانه اصلی برای عرضه محصولات شیلاتی است، تصریح کرد: عرضه محصولات آبزی از مرحله شناسایی محصول تا تولیدکننده و فرآوری کننده ها و ثبت آن در سازمان میادین به طور کامل قابل ردیابی بود و سازمان شیلات در این زمینه همکاری های لازم را انجام داد تا محصولات به لحاظ کیفیت و ماندگاری غذایی، افت کیفیت نداشته تا ارزش غذایی بالایی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: سال جاری قرار بود غرفه ها به صورت پایلوت و آزمایشی در اختیار اتحادیه های سراسری ماهیان گرم آبی و سردآبی و سایر اتحادیه های تولیدی میگو قرار گیرند به صورتی که در مرحله اول آن که مهرماه است ماهیان پرورشی در مرحله دوم، ماهیان شمال و در مرحله آخر ماهیان جنوب عرضه شود.

گلشاهی یادآور شد: این طرح کمک می کرد که محصولات با کیفیت به صورت الگوسازی در غرفه ها عرضه شوند که متأسفانه سازمان میادین برخلاف توافق اولیه دلایلی را ارائه کرد که برای سازمان شیلات و اتحادیه ها غیر قابل قبول بود.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان اظهار داشت: سازمان میادین میوه و تره بار در همکاری با اتحادیه های تولیدی آبزیان خود را کنار کشید بنابراین ما تصمیم گرفتیم این طرح را در خارج از سازمان میادین انجام دهیم که به عقیده من با این روش روند کار در سازمان میادین و عرضه محصولات بی کیفیت شیلاتی مختل خواهد شد./

(یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰) ۱۴:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها