سه شنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۳:۱۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۲۴۷۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سطح زیر کشت سیب زمینی بیش از سال گذشته است

رییس هیات مدیره انجمن ملی سیب زمینی گفت: در سال جاری سطح زیر کشت و تولید سیب زمینی بیش از سال گذشته است.

محمد نیازی، رییس هیات مدیره انجمن ملی سیب زمینی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، مقداری مازاد تولید سیب زمینی در کشور وجود دارد که جذب بازار نمی شود.
وی در خصوص قیمت سیب زمینی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش تولید منجر به کاهش 50-40 درصد قیمت عرضه محصول در بازار شده است.
نیازی ادامه داد: هر کیلو سیب زمینی در مزرعه بین 140 تا 170 تومان خریداری می شود.
وی قیمت متوسط هر کیلو سیب زمینی در مزرعه را 150 تومان اعلام کرد و افزود: رقم های صنعتی که جذب کارخانجات فرآوری می شوند، گرانتر از رقم های مخصوص تازه خوری هستند.
رییس هیات مدیره انجمن ملی سیب زمینی پیش بینی کرد: با توجه به روند کاهشی قیمت ها، در پاییز شاهد نوعی ثبات در بازار سیب زمینی باشیم.
وی اظهار داشت: البته این ثبات به مفهوم متضرر شدن کشاورزان است زیرا قیمت ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به مراتب کمتر است.
نیازی میزان تولید سیب زمینی در ایران را بین 4 میلیون و 500 تا 5 میلیون تن دانست و گفت: میزان نیاز کشور حدود 4 میلیون و 500 هزار تن بوده و معمولا با افزایش این میزان، با مازاد محصول در بازار مواجه می شویم.
وی در ارتباط با عدم خرید سیب زمینی ایران بوسیله کشور عراق، اذعان داشت: این کشور سیب زمینی ایران را به دلیل حمایت از تولید داخلی خریداری نمی کند.
رییس هیات مدیره انجمن ملی سیب زمینی مهمترین دلیل افزایش سطح زیر کشت سیب زمینی در سال جاری را افزایش قیمت این محصول در سال گذشته اعلام کرد.

.

.

.

.

.

.

.

.

موج

(سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰) ۱۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها