چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۰ / ۱۹:۵۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۲۴۲۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی:

استاندارد آرد خبازی در مرحله تصویب

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی اعلام کرد: کارگروه تعیین استانداردهای نان، استاندارد آرد خبازی برای نان‌های سنتی را تهیه کرده که در شرف نهایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه کارگروه تعیین استاندارد نان سنتی زیر نظر معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی فعالیت می‌کند، اعلام کرد: با نهایی شدن استاندارد آرد خبازی، تمام واحدهای نانوایی سنتی موظف به استفاده از یک نوع آرد مشخص خواهند بود که این امر منجر به بهبود کیفیت نان می‌شود.

نظام‌الدین برزگری در نشست مشترک سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی با اشاره به همکاری‌های مداوم این دو حوزه طی سال‌های متمادی گفت: هماهنگی در شناسایی واحدهای تولیدی، توزیعی و وارداتی که استانداردهای مورد تایید را رعایت نمی‌کنند، انجام بازرسی‌های مشترک به ویژه در طرح ماه مبارک رمضان در 31 استان، انجمن‌های حمایت از مصرف‌کنندگان، ارتقای کیفیت کالاهای داخلی و ... از جمله محورهای همکاری دو حوزه است.

رئیس سازمان استاندارد، ادغام دو وزارتخانه را رویکردی مثبت عنوان کرد و افزود: با ادغام دو وزارتخانه کیفیت کالاها و استاندارد محصولات بیش از گذشته و بهتر از قبل کنترل خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید وزیر بازرگانی بر اعمال طرح مدیریت واردات، از طرح جدید این سازمان برای ورود کالاهای کیفی از کشور چین به ایران خبر داد و افزود: طبق مذاکراتی که با مسوولان چینی داشتیم، طی هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان دو کشور به امضا رسید که براساس آن از 10 آذر ماه امسال واردات کالا از این کشور منوط به داشتن گواهینامه استاندارد مورد تایید سازمان استاندارد چین خواهد بود.

برزگری ادامه داد: بر این اساس از تاریخ یاد شده ورود کالا از چین به ایران بدون داشتن گواهینامه استاندارد این کشور ممنوع بوده و در صورت عدم برخورداری کالاها از این گواهینامه، مسوولان چینی باید پاسخگو باشند.

وی با اذعان به اینکه این طرح از ضمانت اجرایی برخوردار است، تصریح کرد: از سوی دیگر سازمان استاندارد نیز بر کالاهای وارداتی از چین همچون گذشته نظارت داشته و کیفیت آنها را ارزیابی خواهد کرد.

برزگری در ادامه به موضوع استاندارد نان اشاره کرد و گفت: پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، در حوزه نان‌های حجیم و صنعتی و همچنین دستگاه‌های پخت این نان‌ها، استانداردهای لازم را داشته و براساس آنها عمل می‌کردیم. اما پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها موضوع تعیین استاندارد برای نان‌های سنتی نیز در دستور کار قرار گرفت.

.

.

.

.

.

.

.

.

شابا

 

(چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰) ۱۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها