چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۰ / ۱۵:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۴۱۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر واحد نمونه صنعتی شناخته شد

همایش تجلیل از صنعتگران نمونه استان خوزستان در محل سالن همایش های سازمان صنایع و معادن استان برگزار و شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر به عنوان واحد نمونه صنعتی استان خوزستان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

 شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر یکی از کشت و صنعت های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در کیلومتر 55 جاده اهواز - خرمشهر واقع شده است. مساحت ناخالص اراضی این کشت و صنعت 15 هزار هکتار و مساحت خالص آن 12 هزار هکتار است؛ کارخانه شکر شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر شامل دو بخش تولید شکر خام و تصفیه شکر می باشد که در حال حاضر فعال است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر بدلیل قرارگرفتن موقعیت مکانی خود در منطقه محروم توانسته است سهم عمده ای در اشتغال پایدار نیروهای جوان و بومی منطقه را به خود اختصاص دهد که این اتفاق ضمن  ایجاد امنیت پایدار در منطقه ، موجب رونق اقتصاد و معیشت شهرها و روستاهای حوالی این شرکت شده است.   
مهندس محمدفتحی مکوند مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر درحاشیه این مراسم گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر به عنوان یکی از واحدهای هفتگانه تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از سال 79 مورد بهره برداری قرار گرفت.

 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر گفت: تولید یک میلیون تن نیشکر ، 100هزار تن شکر خام و 175 هزار تن شکر تصفیه شده ، ظرفیت  محصولات تولیدی این شرکت می باشد و در سال زراعی جاری ( 91-90 ) ، تولید 760 هزار تن نیشکر ،80 هزار تن شکر خام و 175 هزار تن شکر تصفیه در برنامه کاری این شرکت قرار دارد.
مدیرعامل شرکت کشت وصنعت نیشکر امیرکبیر گفت: این شرکت با 2 هزار نفر پرسنل رسمی و پیمانی ،  گام بلندی در جهت اشتغال زایی نیروهای بومی منطقه برداشته است به نحوی که در فصولی از سال زراعی ، تعداد کارکنان این شرکت تا 3 هزار نفر نیز می رسد. 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر بیان داشت: ظرف 3 سال اخیر به فضل الهی و با برنامه ریزی های انجام شده و بهره مندی از حمایت های صادقی مدیر عامل محترم شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و  تلاش همکاران خدوم این شرکت ، ظرفیت تصفیه شکر از 60هزار تن  به بالای 160هزار تن رسیده است که بیانگر رشد 3 برابری در تولید بوده و البته این موفقیت را می توان از دلایل عمده انتخاب این شرکت به عنوان واحد نمونه بر شمرد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در ادامه این گفتگو به دریافت نشان  استانداردهای داخلی و بین المللی اشاره کرد و گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر که برای دستیابی به استقلال اقتصادی ایران اسلامی و کسب سود مشروع به کشت نیشکر می پردازد؛ یکی از طلایه داران بهبود مستمر در کشت و صنعت های نیشکری است که با در اختیار داشتن ماشین آلات پیشرفته در تولید و برداشت نیشکر و کارخانه های جدید تولید شکر خام و سفید، در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه پایدار، در عرصه تولید فعالیت دارد. این شرکت افتخار دارد علاوه بر دریافت گواهینامه استانداد ملی ایران ،
 سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) ، شامل استانداردهای مدیریت کیفیت ( ISO 9001  )، مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ( OHSAS 18001 ) و مدیریت زیست محیطی ( ISO14001   ) را مستقر و راهبری نماید.
وی همچنین به محورهای خط مشی سیستم مزبور اشاره کرد و گفت: تولید محصول طبق استاندارد های تعیین شده ،  جذب رضایتمندی مشتریان، افزایش سطح دانش و آگاهی کارکنان، نگهداری، نوسازی و توسعه ماشین آلات در جهت ارتقای کمی و کیفی محصول، مدیریت منابع انرژی و کاهش ضایعات ، پیشگیری، کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی،  بهبود ایمنی پرسنل، پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از کار،  افزایش سطح بهداشت و کاهش بیماری شغلی از جمله محورهای مدنظر در اخذ این نشان بین المللی است. 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر به راه اندازى تصفیه خانه فاضلاب صنعتى با هدف حفظ محیط زیست و رعایت استانداردISO14001  اشاره کرد و گفت: پساب صنعتى  کارخانه شکرامیرکبیر، پس ازطى مراحل تصفیه و کاهش بار آلودگى، در محدوده مورد پذیرش سازمان حفاظت محیط زیست ، در زهکش اطراف این تصفیه خانه رها سازى می شود. با توجه به بار آلودگى پساب ناشى از کارخانجات شکر و عدم امکان استفاده از فرایند تصفیه هوازى  جهت نیل به استانداردهاى سازمان حفاظت محیط زیست، طراحى سیستم تصفیه پساب صنعتى این کارخانه ها بر مبناى فرایند تصفیه بى هوازى  – هوازى  استوار گردیده است و این تصفیه خانه ، قادر به تصفیه 1200 متر مکعب پساب خام با بار آلودگى 12000  کیلوگرم COD در روز است.

 وی ادامه داد: احداث این تصفیه خانه با بهره گیرى از آخرین دستاوردهاى تکنولوژى  روز دنیا انجام شده است.

 فتحی مکوند به تغییر سوخت مازوت به گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: کارخانه شکر امیرکبیر با رعایت اصول محیط زیست و با استفاده از گاز طبیعی به جای سوخت مازوت ، اخیراً شایسته دریافت جایزه ویژه از سوی سازمان ملل متحد شناخته شده است.

 وی با اشاره به این مطلب به بیان سیاست اجرائی شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در این زمینه و کاهش آلاینده‌ها پرداخت و گفت: در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در قالب پیمان کیوتو ، با تعریف پروژه مکانیزم توسعه هوای پاک (CDM ) و تغییر سوخت مازوت به گاز طبیعی ، موفق به کاهش ورود بیش از 60 هزار تن CO2 در سال به محیط زیست پیرامون خود شده‌ایم که این موضوع در پی انجام  بازدید ، ممیزی و تائید نماینده سازمان ملل از فعالیت های صورت گرفته در این زمینه ، منجر به ثبت پروژه مکانیزم توسعه هوای پاک (CDM )  شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در سازمان ملل متحد شده است که جا دارد ضمن تشکر از رهنمودها و حمایتهای بی دریغ مهندس صادقی مدیر عامل محترم شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، این دستاورد بزرگ را به کلیه همکاران و تلاشگران در خانواده بزرگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی تبریک بگویم.  
وی به آغاز عملیات اجرایی احداث واحد 30هزار تنی بسته بندی شکر در سال جاری اشاره کرد و گفت: این واحد با رویکرد صادرات محور در آبانماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. این واحد ، محصول شکر را در اوزان مختلف 500 گرمی، 900گرمی و اندازه های کوچکتر با برند دردانه تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه خواهد کرد.

 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در ادامه به راه اندازی پروژه تولید الکل سوختی ( مواد افزودنی در ساخت بنزین) در شرکت امیرکبیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر ، خود حدود چهل هزار تن ملاس تولید می کند بنابر این با داشتن مواد اولیه تولید ، مزیت بالایی برای تولید اتانول خواهد داشت.

 وی ادامه داد: در حال حاضر این ماده افزودنی ، از خارج کشور وارد و به بنزین افزوده می شود لیکن با تکمیل و اتمام پروژه مزبور در شرکت و تولید یکصدهزار لیتر الکل سوختی در روز ،  نیاز به این ماده افزودنی برای تهیه بنزین مصرفی روزانه شهر اهواز به میزان دو میلیون لیتر تامین خواهد شد.
وی در خاتمه به تاثیرات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و به تبع ، افزایش قیمت حامل های انرژی اشاره کرد و گفت: اخیرا نیز دولت تصمیم به کاهش تعرفه واردات شکر گرفته است که در صورت استمرار این روند منجر به بروز مشکلات مترتب بر قیمت تمام شده محصول و همچنین بازار فروش شکر تولیدی این شرکت خواهد شد.

(چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰) ۱۵:۱۳
مهدی مولایی
۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
0

باعرض سلام وخسته نباشی خدمت ریاست وکارمندان زحمت کش شرکت به استحضار می رسانم اینجانب مهدی مولایی متولد 1370دارای مدرک لیسانس کشاورزی ودارای تخصص نیشکر وکشت وتهیه قلمه می باشم ازریاست محترم تقاضا دارم درصورت نیاز با درخواست بنده نسبت به استخدام همکاری لازم
را با مبذول بفرمایید باتشکرفراوان


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها