جمعه / ۱۷ تیر ۱۳۹۰ / ۱۸:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۴۰۲۳
گزارشگر : ۱۰۲۹
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس انجمن تولید‌کنندگان جوجه یکروزه خبر داد:

نصف شدن قیمت جوجه در پی افزایش قیمت دان و پایین ‌بودن قیمت گوشت مرغ

رئیس انجمن تولید‌کنندگان جوجه یکروزه اعلام کرد: قیمت خرید جوجه یکروزه طی یک ماهه‌ی اخیر به دلیل افزایش قیمت دان مرغ و همچنین پایین‌بودن قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف به نصف کاهش یافته است که ادامه‌ی این روند صنعت مرغ مادر و خودکفایی در تولید گوشت مرغ را به مخاطره می‌اندازد.

حسن مهربانی‌یگانه  با اشاره به این‌که قیمت جوجه یکروزه برای پرورش براساس عرضه و تقاضای بازار است، گفت: طی مدت اخیر به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، تولید‌کنندگان مرغ گوشتی رغبتی برای خرید جوجه یکروزه نداشتند، لذا قیمت با افت شدید مواجه شد.

مهربانی با بیان این‌که جوجه‌ریزی برای ماه رمضان به اتمام رسیده است، گفت: هر قطعه جوجه خریداری شده برای پرورش و عرضه‌ی گوشت آن در ماه رمضان 400 تا 700 تومان خریداری شد که نازل‌ترین قیمت طی یکی – دو سال اخیر بوده است، لذا هزینه‌های تولید مرغداران گوشتی برای تولید گوشت مرغ را کاهش می‌دهد.

به گفته‌ی رئیس انجمن تولید‌کنندگان جوجه یکروزه قیمت هر قطعه جوجه تا یک ماه قبل هزار و 150 تومان بوده که اکنون به 500 تومان کاهش یافته است.

وی درباره‌ی عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا اظهار کرد: با توجه به فراهم‌نبودن شرایط عرضه در بورس از سوی تولید‌کنندگان و بورس کالا و نبود سطح فرهنگ در این زمینه بعید است که جوجه یکروزه به زودی در بورس کالا عرضه شود.

مهربانی تصریح کرد: هنوز امکانات مناسب برای عرضه‌ی کالاهایی همچون ذرت و سویا وجود ندارد و عرضه آنها در بورس با مشکل مواجه است، چگونه می‌توان انتظار داشت جوجه یکروزه در بورس عرضه شود. هنوز فرهنگسازی برای عرضه‌ی جوجه یکروزه در بورس صورت نگرفته است.

وی با استقبال از فراهم شدن امکانات برای عرضه‌ی جوجه در بورس کالا اظهار کرد: با ورود جوجه به بازار بورس قیمت‌ها کاملا رقابتی و شفاف خواهد شد.

ایسنا

(جمعه ۱۷ تیر ۱۳۹۰) ۱۸:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها