سه شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۰ / ۱۴:۳۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۳۹۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آغاز بهره برداری از مزرعه بزرگ پرورش میگو در جزیره هنگام

مزرعه پرورش میگو با ذخیره سازی بالغ بر 5 میلیون لارو میگو درجزیره هنگام با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرکل شیلات استان هرمزگان و مسئولان جزیره قشم به بهره برداری رسید.

 مهندس سید رضا موسوی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه مراسم افتتاح این طرح گفت: پروژه پرورش میگو درجزیره هنگام با فعال سازی 7 حوضچه بزرگ موجب رونق تولید و تکثیر میگو در کشور شده است.
وی افزود: این طرح در فضایی به وسعت بیش از 38 هکتار و با ذخیره سازی بیش از 5 میلیون لارو میگو از پروژه‏های بزرگ در زمینه شیلاتی و تولید و تکثیر آبزیان به ویژه میگو محسوب می شود.
وی با اشاره به حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه صنایع شیلاتی در جزیره قشم و هنگام تصریح کرد: سرمایه گذاران در حوزه شیلات و صنایع غذایی دریایی می‏توانند با بهره مندی از مزایای مناطق آزاد وسرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم از فرصت‏های جدید ایجاد شده در این زمینه استفاده کنند.
همچنین قدرت میر زاده مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: در حال حاضر، 2 کشور چین و تایلند بزرگترین تولید کنندگان میگو در دنیا هستند و در منطقه خاورمیانه، ایران و عربستان بزرگترین تولید کنندگان میگو و لارو میگو به شمار می‏روند.
وی افزود: مزرعه پرورش میگو در جزیره هنگام دارای 7 حوضچه بزرگ می‏باشد که لارو میگو از گونه وانومی در این حوضچه‏ها ذخیره ازی شده و از مهر ماه سال جاری اقدام به برداشت میگو خواهد شد.
میرزاده حجم سرمایه گذاری ثابت این طرح را بالغ بر 15 میلیون ریال عنوان و اعلام کرد: استان هرمزگان، پتانسیل 50 هزار هکتار مزارع پرورش میگو را دارد و در حال حاضر، 5 سایت پرورش میگو آماده بهره برداری می باشد.
مزرعه پرورش میگو سردار شهید احمد الهامی نژاد توسط شرکت پاک مهر قشم با مجوز صنایع منطقه آزاد قشم همزمان با هفته صنعت در جزیره هنگام با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

.

.

.

.

.

.

.

.موج

(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰) ۱۴:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها