چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۳۹۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
ایدنان ، ایده ای تحول آفرین

ورود شرکت توسعه صنعت و خدمات ایرانیان ( ایدکو ) به عرصه صنایع غذایی کشور

به گزارش فودنا ، شرکت توسعه صنعت و خدمات ایرانیان ( ایدکو ) وابسته به تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو وارد عرصه صنایع غذایی کشور شده و اولین کارخانه تمام اتوماتیک و فوق مدرن خود را در زمینه تولید انواع نان مسطح ، نیمه حجیم و حجیم طی سال جاری در استان تهران (در فاز اول )به بهره برداری خواهد رساند .

  " ایدکو " یکی از گروه هایی است که  فرصت هایی را باز شناخته و وارد عرصه تولید نان شده است به این امید که گامی بلند در جهت رشد و تعالی کشور بردارد .     

  دیدگاه " ایدکو " در تسری فعالیت هایش به صنعت غذا علاوه بر سود آور دانستن آن ، به دلیل خلاهای شناخته شده در آن نیز هست . نان غذای اصلی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران است در حالی که آنچنان که باید در زمینه تولید آن سرمایه گذاری نگردیده و هنوز تولید کننده صاحب نامی که توانسته باشد انتظارات مصرف کننده را پاسخ بدهد در این صنعت ظهور ننموده است . حال آنکه پس از اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه ها ، ضرورت های نان و نیازهای مصرف کنندگان تغییراتی داشته که سیستم قبلی تولید و توزیع نان توانایی پاسخگویی به آنها را ندارد.

  فرصت ها همیشه وجود دارند و بازار هیچگاه خالی از آنها نیست . این ، شرکت ها هستند که اگر آنها را به موقع شناسایی نمایند و توان بهره برداری از آنها را هم داشته باشند می توانند یک کسب و کار موفق ترتیب دهند . 

 این موضوع طی سال های اخیر در بازار ایران نمود بیشتری داشته است . تحولات اقتصادی ، پیشرفت- های تکنولوژیکی ، تغییرات فرهنگی و اجتماعی فرصت هایی را پیش روی صاحبان کسب و کار قرار داده است .  

  شرکت توسعه صنعت و خدمات ایرانیان " ایدکو "نیز با هدف شناسایی فرصت های صنعتی و تجاری مرتبا در حال تحقیق در صنایع و صنوف مختلف است و آنهایی را که توسط کارشناسان مجرب و کارآزموده خود مناسب سرمایه گذاری تشخیص دهد به یک طرح کسب و کار تبدیل می نماید و این گامی است بزرگ در کارآفرینی و اشتغال این مرز و بوم 

 بر اساس برنامه استراتژیک ، " ایدکو " قصد دارد تا با توسعه فعالیت ها در خارج از مجموعه ایران خودرو ، حداقل نیمی از درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها را از این طریق بدست آورد . زمینه های بکر بسیاری برای ایجاد مجتمع های تولیدی یا تجاری وجود دارد ، بسیاری نیز با تحولات اخیر که به منظور دگرگونی زیر ساخت های اقتصادی کشور و تعریف روابط تجاری جدید رخ داده اند ، بوجود آمده اند  و البته یکی از صنایعی که زمینه تحولات جدی و زیربنایی بوده است ، صنایع غذایی است . 

گردش سالانه بازار غذای کشور در حدود دویست و پنجاه هزار میلیارد تومان است . بازاری با چنین ابعاد ، متاسفانه دارای  زیرساخت های صحیح نبوده و وابستگی زیادی به حمایت های گوناگون دولتی داشته است . اما چنین شرایطی را نمی توان پیوسته ادامه داد و لازم بود تا کاری صورت پذیرد و همینطور نیز شد .

  حال فرصت ها مهیاست . صنایع غذایی از ابتدا ، سرمایه گذاری چندان مناسبی از نظر نوع و ابعاد نداشته اند . طرح های تولیدی در این بازار چندان که باید ، صنعتی نبوده اند و همگی محدود به زمان و مکان . لذا شاهد فروغ و افول نام ها و محصولات بسیاری در دهه های اخیر بوده ایم .

 سخن دیگر اینکه پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه نان ، مصرف کننده ، خود متولی و ناظر کیفی تولید این فرآورده است . قدرت انتخاب و حقوقی که مصرف کننده در شرایط فعلی از آن خود می داند ، شرایط را در بازار تولید و عرضه نان تغییر داده و سوالات جدیدی را مطرح می نماید که پاسخگویی صحیح به آنها کلید موفقیت یک تولید کننده نان است . تمام پارامتر هایی که مصرف کننده در شرایط فعلی به نام کیفیت می شناسد و علاوه بر آن ، ارزش های غذایی ، رعایت موازین بهداشتی و صرفه اقتصادی و بسیاری موضوعات دیگر ، نکاتی است که از این پس مطرح خواهند شد و رقابت تولیدکنندگان در پیشی گرفتن از یکدیگر برسر برآورده نمودن این خواسته هاست 

 پروژه تولید نان با نام تجاری  " ایدنان " از بهمن ماه سال 1388 آغاز و پس از اخذ مجوز های لازم ،  هم اکنون با  پشت سر گذاردن حدود 30000 نفر ساعت فعالیت کارشناسی و تحقیقات و مشاوره با بیش از 10 تولید کننده بزرگ و صاحب نام دنیا ، پیشرفته ترین و مجهز ترین خطوط پیوسته تولید نان را در مرحله نصب و راه اندازی دارد .

  این کارخانه که در قطب صنعت و اقتصاد کشور و در شاهراه ترانزیت و نقل و انتقال کالا قرار گرفته به حول و قوه الهی و اراده متخصصین متعهد این شرکت در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید .

تلفن:بازرگانی: 44181987

فکس:44180344

info@iid-co.com

http://www.iid-co.com

 

(چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها