دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۲:۵۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۲۳۴۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

میزان صادرات محصولات کشاورزی مازندران پایین است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مازندران با اشاره به رشد محصولات غیرنفتی استان در سالهای اخیر در عین حال گفت: صادرات محصولات کشاورزی، زراعی و باغی استان بسیار پایین است.

 ابوالفضل مستشرق پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی مازندران در اتاق ساری افزود: برای رشد محصولات زراعی و باغی استان باید همت بیشتری از سوی دولت و صادرکنندگان صورت گیرد.

وی اظهار داشت: آموزش های لازم برای نحوه صادرات بهینه به صادرکنندگان باید ارائه شود و یکی از ملاکهای ارائه کارت بازرگانی به صادرکنندگان، آموزشهای لازم باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان مازندران با اشاره به اینکه اتاق مشاوره بازرگانان در اتاق بازرگانی استان باید راه اندازی شود، تصریح کرد: این اتاق می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات پیش روی صادرات تولیدکنندگان باشد.

مستشرق با بیان اینکه مازندران متاسفانه در توسعه حمل و نقل هوایی بسیار ضعیف عمل کرده است، یادآور شد: متاسفانه صدور محصولات کشاورزی طی سالهای اخیر در استان بسیار نزول یافته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت: برای کمک به کشاورزان مازندرانی باید نسبت به ارتقاء صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان اقدام جهادی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نیاز به تشکل قوی سازمان یافته برای ارتقاء صادرات محصولات استان داریم.

نصیر عمرانیان محمدی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان مازندران نیز با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز در ماههای نخست سال کمک شایانی به صادرکنندگان کرده است، اظهار داشت: صادرات محصولات استان بر اساس اهداف برنامه چهارم رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه مازندران باید با ارتقاء صادرات محصولات کشاورزی به شاخص خوبی در برنامه پنجم در زمینه صادرات برسد گفت: چالش عمده صادرکنندگان مازندران سیستم حمل و نقلی معیوب آن است.

محمدی از دولتمردان خواست تا نسبت به اعطای یارانه های ارزان قیمت و ایجاد پروازهای رایگان برای ارتقای صادرات محصولات مازندران از طریق حمل و نقل هوایی اقدام کند.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

مهر

(دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰) ۱۲:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها