دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۷:۱۷
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۲۳۲۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

سرم خوراکی حاوی شکر و نمک بهترین نوشیدنی در ورزشهای سنگین است

یک کارشناس آسیب شناسی ورزشی گفت: برای اشخاصی که تمرینات ورزشی سنگین می کنند، بهترین نوشیدنی می تواند یک سرم خوراکی متشکل از آب، مقدار کمی نمک به همراه مقداری شکر باشد تا نیاز به املاح در ورزشکار را از بین ببرد.

شهریار عباسیان اظهار کرد: برخی از ورزشکاران نیاز به جایگزینی الکترولیتهای سدیم و پتاسیم که در عرق از دست می‌روند دارند، این امر بویژه در تمریناتی که بیش از یک ساعت به طول انجامد مصداق پیدا می کند، لذا نوشیدن آب همراه با املاح که به آن اشاره شد می تواند انتخابی بسیار مناسب باشد.

وی گفت: بدن انسان از 55 تا 70 درصد آب تشکیل شده است و حجم عظیمی از خون را نیز آب تشکیل می‌دهد، وقتی بدن به علت فعالیت جسمی گرم می شود، آب به شکل عرق از پوست دفع می گردد و فرد نیاز دارد تا آب از دست رفته را جبران کند.

عباسیان در ادامه تصریح کرد: یک ورزشکار می تواند ظرف یک یا دو ساعت فعالیت جسمی تا 3 لیتر آب بدن را از دست بدهد. در صورتی که این مایعات از دست رفته جایگزین نشوند، ممکن است دهیدراسیون عارض گردد.

وی گفت: در بسیاری موارد فعالیت جسمی واکنش تشنگی را مختل می کند بدین معنا که ورزش باعث می شود احساس تشنگی به تاخیر بیافتد، بنابراین برای تأمین نیاز به آب نمی توان به حس تشنگی اکتفا کرد و لازم است بطور آگاهانه بیش از آنچه که مایل هستیم آب بنوشیم.

عباسیان خاطر نشان کرد: یک یا دو لیوان مایعات را دو ساعت قبل از مسابقه یا تمرین بیاشامید تا اطمینان حاصل کنید که بخوبی هیدراته شده اید، در طی بازی نیز هر 20 دقیقه بین 120 تا 180 سی سی مایعات بنوشید و روند نوشیدن آب را پس از تمرین نیز ادامه دهید.

.

.

.

.

.

.

ایسنا

(دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰) ۱۷:۱۷
موج
۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
0
0

خیلی عالی بود راهنمایی خوبی بود


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها