شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۲:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۲۲۹۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
ستاندار قزوین:

قزوین سومین تولید کننده قارچ در کشور است

استاندار قزوین گفت: در حال حاضر استان قزوین سومین تولید کننده قارچ در سطح کشور محسوب می‌شود.

 احمد عجم در بازدید از مجتمع کشت و صنعت رامند مجار واقع در بخش مرکزی شهرستان آبیک بیان داشت: امروزه تصمیمات خوبی توسط مسئولان و مدیران برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک در بخش کشاورزی اتخاذ شده است که توسعه و پیشرفت این حوزه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. 
وی ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاری و مدرن کردن بخش کشاورزی از جمله اهداف و سیاست‌های اصلی در این حوزه است که در استان قزوین نیز با برنامه‌ریزی و شدت بیشتری در حال پیگیری است. 
استاندار قزوین با اشاره به تولید قارچ در استان افزود: در حال حاضر استان قزوین سومین تولید کننده قارچ در سطح کشور محسوب می‌شود که با برنامه‌ریزی و حمایت‌های صورت گرفته پس از افتتاح واحد تولید قارچ در مجتمع کشت و صنعت رامند مجار، مقام نخست کشور را به خود اختصاص خواهد داد. 
وی تصریح کرد: با راه‌اندازی و توسعه واحدهای تولید قارچ در استان علاوه بر اینکه ارزش افزوده اقتصادی در بخش کشاورزی افزایش می‌یابد، با تحویل غذای سالم بستر امنیت و سلامت غذایی در استان فراهم می‌شود. 
شرکت کشت و صنعت رامند مجار در زمینی به مساحت 10 هکتار و با تولید سالانه 50 هزار تن کمپوست قارچ در حال فعالیت است که از نظر بهره‌مندی از فناوری و تجهیزات نوین پیشرفته‌ترین واحد تولید کمپوست در جهان محسوب می‌شود و از هر تن کمپوست این شرکت بیش از 300 کیلوگرم قارچ تولید شود. 
همچنین استاندار قزوین در بازدید از اردوگاه دانش‌آموزی شهید بابایی گفت: توسعه فضای سبز اردوگاه دانش‌آموزی از اولویت‌های جدی است و در خصوص تأمین آب این مرکز نیز با اتخاذ تصمیمات کارشناسی با یک افق 10 تا 20 ساله اقدام مناسبی باید صورت گیرد. 
وی احداث زمین چمن، ورزشگاه، فضاهای تفریحی در فضای اردوگاه برای استفاده دانش‌آموزان و در صورت امکان برای استفاده فرهنگیان را نیز از موارد ضروری در این مکان دانست. 
عجم توضیح داد: تأمین اعتبار احیای این اردوگاه دانش آموزی از محل اعتبارات ملی و استانی و استفاده از ظرفیت دستگاه باید صورت پذیرد و تا دو سال آینده با پیگیری‌های لازم می‌توان این محل را به اردوگاه استانی و ملی تبدیل کرد

فارس.

(شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰) ۱۲:۱۱
سعید شفاهی
۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
0

با سلام مقداری علف خشک یا کاه گندم جهت ارسال به شرکت دارم لطفا راهنمایی کنید چگونه و با چه شرایطی خریدارید جهت ارتباط شماره تلفن عنایت فرمایید


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها