دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۳:۳۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۲۸۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

5 میلیون بازرسی و پلمپ 600 واحد متخلف

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با تشریح جزییاتی از بازرسی‌ها در شرایط اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها از پنج میلیون بازرسی و پلمپ 600 واحدهای متخلف طی این مدت خبر داد.

جواد تقوی در مورد طرح بازرسی در شرایط اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد: از آبان ماه سال گذشته تاکنون رکورد پنج میلیون بازرسی ثبت شده که آمار فوق‌العاده خوبی است و این بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی عمده تخلفات در این بازرسی‌ها را گران‌فروشی، برچسب نزدن قیمت‌ها و نداشتن پروانه کسب ذکر کرد و در مورد تعداد واحدهای پلمپ شده گفت: در این طرح طبق آخرین گزارش که مربوط به پایان سال گذشته بود، 600 واحد متخلف پلمپ و پارچه نصب شده است.

تقوی متذکر شد: این طرح از این به بعد هم ادامه دارد و تا پایان سال هم طرح را خواهیم داشت، چرا که این طرح پنج ساله است.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین در مورد طرح کمیت و کیفیت که از دهم اردیبهشت ماه امسال اجرا شده است، بیان کرد: از زمان شروع این طرح تاکنون نزدیک به 300 هزار مورد بازرسی از مجموعه واحدها صورت گرفته که در نتیجه 24 هزار پرونده تشکیل شده است. اما چون تمرکزها در این طرح عمدتا روی بحث کمیت و کیفیت کالاهای بسته‌بندی به خصوص در زمینه مواد غذایی پروتئینی بوده، بیشتر تحلیل ما این بوده که بررسی کنیم از این بازرسی‌ها چقدر مربوط به موضوع کمیت و کیفیت است.

وی ادامه داد: از مجموع این 24 هزار پرونده 467 پرونده مربوط به کم‌فروشی و تقلب بوده که دو درصد از مجموعه این پرونده‌ها را شامل می‌شود.

به گفته تقوی 98 درصد دیگر تخلفات مربوط به احتکار، گران‌فروشی، قاچاق و تخلفات دیگر بوده که در مجموع بیشترین سهم مربوط به گران‌فروشی می شود.

وی در مورد تعداد پلمپ واحدهای متخلف در این طرح نیز اظهار کرد: هر چند آمار پلمپ داریم اما مربوط به این موضوع پلمپ نداریم. به دلیل این‌که برای پلمپ واحد متخلف باید بیش از سه مورد تخلف تکراری در یک سال داشته باشد.

این مقام وزارت بازرگانی در پایان یادآور شد: این طرح هنوز تمام نشده است و ما در انتهای این طرح آن را تحلیل خواهیم کرد که شاید یکی از مواردی که باعث شده این میزان تخلف به شدت فروش کند، اجرای همین طرح بوده است.

.

.

.

.

.

.

.

ایسنا

(دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰) ۱۳:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها