دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۳:۳۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۲۲۸۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
فرماندار ملکان خبر داد:

صادرات 24 هزار تن انواع کشمش از ملکان

فرماندار ملکان در ادامه از صادرات بیش از 24 هزار تن انواع کشمش به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این مقدار کشمش به ارزش 400میلیارد ریال پس از فرآوری و بسته‌بندی به کشورهای مختلف صادر شده است.

مصطفی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره سراسری انگور و حمایت‌های اصولی دولت به منظور صادرات کشمش در زمینه افزایش صادرات و قیمت آن نقش موثری داشته است.
فرماندار ملکان با بیان اینکه قبل از برگزاری این جشنواره قیمت هر کیلو کشمش به کمتر از 10 هزار ریال خرید و فروش می‌شد، افزود: این در حالی است که پس از جشنواره این قیمت به 22 هزار ریال افزایش یافت و زمینه امیدواری باغداران زحمتکش ملکانی را فراهم آورد.
وی مژده‌ای هم به باغداران ملکانی داد و گفت: امسال به توجه توافقات انجام یافته با میدان‌های میوه و تره‌بار بخش عمده‌ای از انگور ملکان به صورت تازه‌خوری به بازار عرضه در تهران و مراکز استان‌ها ارسال و به طور مستقیم به هموطنان عزیز ارائه میشود.
فرماندار ملکان در ادامه از صادرات بیش از 24 هزار تن انواع کشمش به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این مقدار کشمش به ارزش 400میلیارد ریال پس از فرآوری و بسته‌بندی به کشورهای امارات متحده عربی، کویت، قطر، آلمان، رومانی، بلغارستان،آذربایجان، ارمنستان، اکراین و روسیه صادر شده است.
قاسمی افزود: شهرستان ملکان از لحاظ تولید کشمش مقام اول استانی و سوم کشوری را دارد.
وی تصریح کرد: هفت درصد کشمش کشور در این شهرستان تولید می‌شود و هفت کارخانه سبزه پاک‌کنی در این شهرستان مشغول فرآوری و بسته‌بندی هستند.
فرماندار ملکان با اشاره به رقابت شدید کشورهای تولید کننده کشمش، خواستار توجه به نوع بسته‌بندی و رعایت استانداردهای بین‌الملی از طرف کارخانه‌های سبزه‌ پاککنی شد.

.

.

.

.

فارس

(دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰) ۱۳:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها