چهارشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۲:۵۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۲۲۷۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

آلمان واردات برنج باسماتی هند را متوقف کرد

به دنبال اقدام آلمان و چند شرکت اروپایی در توقف واردات برنج باسماتی هند به دلیل آلودگی، صادرات این محصول به اتحادیه اروپا در سال گذشته 10 درصد کاهش یافت.

به نقل از پرس تراست، رییس شرکت صادرات برنج باسماتی هند تاکید کرد میزان صادرات برنج باسماتی هند در سال مالی منتهی به مارس با 2.2 درصد کاهش به کمتر از 3.13 میلیون تن رسیده است . 
وی تصریح کرد افت تقاضا از سوی اتحادیه اروپا و عربستان تاثیر منفی زیادی بر صادرات برنجبرن باسماتی هند داشته است . 
میزان تقاضا برای برنج باسماتی هند در بازارهای بین المللی به خصوص بازار اروپا کاهش داشته است . میزان تقاضا در بازار عربستان و سایر کشورهای غرب آسیا نیز به علت بالا بودن سطح ذخایر در این کشورها به شدت افت داشته است . 
بر اساس این گزارش میزان صادرات برنج باسماتی هند به ویژه به اروپا کاهش یافته است. برخی کشورهای اروپایی به علت آلودگی برنج صادراتی هند اقدام به متوقف کردن واردات برنج از این کشور کردند . یک آزمایشگاه مستقر در شهر هامبورگ سال گذشته گزارش داد میزان برخی مواد شیمیایی در برنج صادراتی هند که در مناطق شمالی این کشور کشت می شود بیشتر از حد مجاز است . البته هیچ آزمایشگاه دیگری در اروپا این گزارش را تایید نکرده است . 
بر اساس این گزارش کشورهایی مثل آلمان در سال گذشته واردات برنج باسماتی هند را متوقف کرد که این مساله موجب کاهش 10 درصدی صادرات برنج هند به اروپا شد . 
رییس شرکت صادرات برنج باسماتی هند در ادامه افزود میزان فروش برنج باسماتی به ایران که حدود 40 درصد صادرات کل هند را تشکیل می دهد از ماه فوریه کاهش داشته است . میزان صادرات برنج باسماتی به ایران طی ماههای فوریه، مارس و آوریل کاهش داشته ولی مجددا رو به افزایش است . 
ایران واردات برنج هندی را به منظور حمایت از کشاورزان داخلی محدود کرده است . 
میانگین قیمت هر تن برنج باسماتی صادراتی هند در سال گذشته به 1071 دلار رسیده که این رقم نسبت به سال پیش از آن 7.4 درصد کاهش داشته است . افزایش چشمگیر تولید برنج در هند عامل اصلی کاهش قیمت در بازار داخلی و خارجی بوده است . 
ایران، عربستان، کویت، اتحادیه اروپا و امارات مهمترین بازارهای صادراتی برنج باسماتی هند به شمار می روند . پیش بینی می شود میزان کل تولید برنج در هند امسال به بیش از 96 تا 97 میلیون میلیون تن برسد . این رقم در سال مالی 2009 – 2010 به 89.09 میلیون تن رسیده بود. 

(چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰) ۱۲:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها