دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۸۵ / ۲۳:۴۹
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۲۲۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۵
سرویس شیرینی و شکلات

بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه در بوکان راه اندازی می شود

فرماندار بوکان اعلام کرد که بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه در این شهرستان در حال ساخت است. «حسن عباسی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: «این واحد تولیدی که عملیات ساختمانی آن به زودی آغاز می شود، در سفر اخیر رییس جمهور به بوکان، به تصویب رسیده است.»

عباسی ظرفیت این واحد تبدیلی را یک میلیون تن چغندر قند در سال اعلام کرد و گفت: «با بهره‌برداری از آن، سالانه 90 هزار تن به میزان تولید شکر استان آذربایجان غربی افزوده می‌شود.»

به گفته­ی عباسی، اعتبارات ریالی این واحد 600 میلیارد ریال برآورد شده که تا سال 1388 زمان بهره‌برداری تمام اعتبارات تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: «با بهره برداری از این واحد برای 300 نفر به طور مستقیم و برای یک هزار و 200 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.»

بوکان از شهرهای جنوبی و کردنشین آذربایجان غربی­ست که زمین‌های زراعی آن استعداد زیادی برای کشت چغندر قند دارند.

در صورت بهره‌برداری از این واحد تبدیلی، محصولات چغندر قند کشاورزان شهرستان­های مهاباد، میاندوآب، سقز و شاهین‌دژ نیز جذب این واحد خواهد شد.

استان آذربایجان غربی از مهمترین استانهای چغندر خیر کشور محسوب می‌شود که سالانه تا دو میلیون تن ظرفیت تولید این محصول را دارد.

در زمان حاضر سالانه نزدیک به یک میلیون تن چغندر قند در چهار کارخانه در شهرهای ارومیه، خوی، پیرانشهر و میاندوآب به قند و شکر تبدیل می‌شود.

به‌دلیل پایین بودن ظرفیت کارخانه‌های موجود در زمان حاضر کشاورزان در تحویل محصول خود به کارخانه‌ها با مشکل جدی روبه­رو هستند.

(دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵) ۲۳:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها