پنج شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۳:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۲۱۳۸۶
گزارشگر : ۱۰۲۹
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع نهاده‌های کشاورزی را مدیریت می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تأکید کرد: با راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع نهاده‌های کشاورزی علاوه بر اینکه مشکلات موجود برطرف شده، توزیع این نهاده‌ها نیز مدیریت می‌شود.

سیدهادی سید در نشست با کارکنان مرکز خدمات کشاورزی سطح خراسان شمالی اظهار داشت: دولت برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان هزینه زیادی را صرف و پرداخت می‌کند و این هزینه‌ها چندین برابر هزینه‌ای است که کشاورز برای تامین کود پرداخت می‌کند. 
وی با بیان اینکه بعضا در برخی مناطق کشاورزان استان از نحوه توزیع کود رضایت ندارند، تصریح کرد: البته وجود تقاضای زیاد کشاورزان و یا ناهماهنگی در توزیع و تحویل کود می‌تواند از علل آن باشد. 
سید با تاکید بر اینکه راه اندازی سامانه هوشمند این مشکلات را برطرف خواهد کرد، اظهار داشت: براساس تصمیم جهاد کشاورزی خراسان شمالی به عنوان پایلوت طرح راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع نهاده‌های کشاورزی انتخاب شده است. 
وی افزود: بر همین اساس با راه‌اندازی این سامانه میزان سهمیه هر کشاورز و همچنین زمان و نحوه تحویل کود براساس اطلاعات موجود در سامانه اعم از سطح زمین کشاورزی، نوع خاک منطقه و ... خواهد بود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی جلوگیری از قاچاق کود توسط سودجویان را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: با تحقق این امر نهاده‌های کشاورزی به شکل مناسب بین کشاورزان توزیع شود. 
وی همچنین نسبت به هرگونه توزیع ناعادلانه و خارج از ضوابط و چارچوب کود و نهاده‌های کشاورزی از سوی مرکز خدمات کشاورزی در سطح این استان هشدار داد. 
سید افزود: اگر کسی در توزیع کود بین کشاورزان تخلفی مرتکب شود به هیچ عنوان گذشت نخواهم کرد و با قاطعیت با متخلفین برخورد می‌کنم. 
وی همچنین از مسئولان مراکز خدمات کشاورزی خراسان شمالی خواست تا روستاهای حوزه عمل خود و استعدادها نیازها و مشکلات آنها را شناسایی کنند تا درصورت آزاد شدن یارانه‌های بخش کشاورزی حق و حقوقات کشاورزان ضایع نگردد. 
رئیس اداره فناوری خدمات حمایتی کشاورزی نیز با تاکید بر اینکه کارشناسان مرکز خدمات خط مقدم اجرای طرح سامانه هوشمند هستند، اظهار داشت: با توجه به آمادگی کامل و فعالیت بسیار خوب سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی خراسان شمالی در اجرای این سامانه که توانسته تا سطح ثبت نام کشاورزان نیز پیش رود این استان به عنوان پایلوت انتخاب شد. 
اصغر قوچانی با بیان اینکه دیگر استان‌ها تا سطح توزیع کود در سامانه اقدام کرده‌اند، افزود: کشاورزان از امروز می‌توانند وارد این سامانه به آدرس hoshmand.assc.ir شوند و با تکمیل اطلاعات، درخواست خود را در زمینه کود موردنیاز برای فصل زراعی آینده ثبت کنند. 
وی خاطرنشان کرد: در این استان 137 دفتر ICT در روستاها فعال است که روستاییان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر و از طریق اینترنت در این سامانه ثبت نمایند. 
این نشست در مسجد سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

فارس.

(پنج شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۹) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها